معاون اول رئیس جمهور و قرارگاه امام حسن(ع) برای رفع کم‌آبی استان سمنان قرارداد منعقد کردند

شاهرود - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه مهمترین دغدغه مردم استان تامین آب است، از انعقاد قرارداد معاون اول رئیس جمهور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای رفع مشکل کم‌آبی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ریواده روز چهارشنبه در نشست شورای اداری و آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی در سرسرای اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان افزود: در راستای رفع مشکل کم آبی در شهر و روستاهای استان سمنان، معاون اول رییس جمهور قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع) منعقد کردند تا در یک برنامه زمان‌بندی کوتاه مدت دغدغه مردم در این زمینه رفع شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای تعهدات طرح نهضت ملی مسکن استان سمنان در کشور رتبه نخست را کسب کرده است، ابراز کرد: در حوزه اشتغال این استان جزو استان‌هایی است که پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد.

معاون اول رئیس جمهور و قرارگاه امام حسن(ع) برای رفع کم‌آبی استان قرارداد منعقد کردند

شرکت‌های دانش بنیان فارغ التحصیلان را جذب کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه بیشترین نرخ بیکاری در استان سمنان مربوط به فارع التحصیلان دانشگاهی است، افزود: جذب این افراد باید از طریق شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.

ریواده به سفر یک روزه محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به استان سمنان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش‌های اعلام شده، در اجرای طرح‌های عمرانی سطح استان ۱۰۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

وی به ابلاغیه ریاست جمهوری طی هفته گذشته به استانداری سمنان اشاره کرد و افزود: برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان شهرستان میامی به عنوان قرارگاه پیشرفت تعریف شده است.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه افزود: شعار اساسی انقلاب «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است و اگر بخواهیم این امر تحقق یابد مسیر آن انتخابات است.

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات در نظام سیاسی جمهوری اسلامی یک باور عقیدتی است.

ریواده با بیان اینکه تمامی اقدام‌های مسئولان زمانی اثر بخش می‌شود که موجب رضایتمندی و امیدآفرینی در مردم شود، ابراز کرد: مشارکت قوی مردم در انتخابات رابطه مستقیمی با رضایتمندی و ایجاد امید در مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امسال به صورت برخط انجام می‌شود، اظهار کرد: مردم می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه رای دهند.

معاون اول رئیس جمهور و قرارگاه امام حسن(ع) برای رفع کم‌آبی استان قرارداد منعقد کردند

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۴ طرح عمرانی و اقتصادی در میامی

فرماندار میامی هم در این آیین گفت: ۱۲۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار پنج هزار و ۲۴۶ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال در دهه فجر امسال در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

علیرضا آشوری با بیان اینکه ۱۰۹ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۲۶ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال در این شهرستان آماده بهره‌برداری است، ابراز کرد: برای اجرای ۶ طرح اقتصادی اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در مجموع چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت، اظهار کرد: عملیات اجرایی ۹ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۴۸۵ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال آغاز می شود.

فرماندار میامی از آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه مجتمع آبرسانی کالپوش خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و با راه‌اندازی آن مشکل آبرسانی به پنج روستای این شهرستان رفع می‌شود.اکنون اجرای طرح خط لوله انتقال این مسیر انجام شده است.

آشوری با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی قابل افتتاح شهرستان میامی نسبت به سال گذشته بیش از ۲۹۳ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: طرح‌های اقتصادی هم از رشد ۲۲۶ درصدی برخوردار شده است.

جذب ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبارات ارزش افزوده

وی با بیان اینکه امسال میزان جذب اعتبارات ارزش افزوده در شهرستان میامی ۱۰۴ درصد افزایش داشت، افزود: ۶۱۰ میلیارد ریال در این راستا به دهیاری و شهرداری ها پرداخت شد.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه استاندار سمنان و مدیران کل تاکنون به تمامی روستاهای این شهرستان به منظور رفع مشکلات، سفر کرده‌اند، گفت: تاکنون ۷۵ درصد از مصوبات این سفرها اجرایی شده است.

شهرستان میامی با جمعیت ۴۰ هزار نفری در شرق استان سمنان ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش دارد که جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۷۶۹ طرح با ۴۱ هزارو ۷۴۰ میلیارد ریال با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌های سال گذشته، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان افتتاح می‌شود.

افتتاح ۷۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان هم در دهه‌فجر ۱۴۰۲ اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۰۲ نفر را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha