۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85380067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای خوش معاون استاندار در روز رونمایی دستاوردهای دانش‌بنیان فارس

شیراز - ایرنا – هفت دستاورد دانش‌بنیان شرکتهای پارک علم و فناوری فارس امروز (چهارشنبه) رونمایی شد و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در این رویداد گفت: ۱۰ هکتار فضا برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک بزرگ فارس آماده‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن شیخ نیا در آیین رونمایی از تازه‌ترین دستاوردهای دانش بنیان فارس بیان کرد: فارس رتبه اول و دوم کشور را در عرصه باغداری دارد، در عرصه پتروشیمی بزودی جایگاه برجسته‌ای را در حوزه گاز کسب می‌کند و یکصد هزار واحد مسکونی در حال ساخت دارد؛ بنابراین محصولاتی که امروز رونمایی شد، دقیقا نیازهای استان را شناسایی کرده و زنجیره ارزش ان را تکمیل می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز رشد و دانش‌بنیان فارس، گفت: هرچند واحدهای دانش‌بنیان از این ظرفیت‌ها خوب استفاده کرده‌اند اما هنوز با ایده‌آلها فاصله بسیاری وجود دارد.

شیخ‌نیا گفت: هرچند فارس از نظر شمار شرکت‌های دانش بنیان رتبه برتر کشور را دارد، اما باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های فارس استفاده کرد.

معاون استاندار فارس درباره اقدامات انجام شده برای پاسخگویی به دغدغه‌های پارک علم و فناوری فارس، اعلام کرد: برای رفع دغدغه استقرار واحدهای دانش بنیان تفاهم‌نامه‌ای با بخش‌های مختلف اقتصادی منعقد شده تا ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان برقرار شود.

شیخ‌نیا افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان تولیدات ارزشمندی در فضاهای کوچک مقیاس دارند، برای فراهم کردن فضای استقرار آنها یک زمین ۱۰ هکتاری در شهرک بزرگ شیراز به قطعات ۵۰۰، یکهزار و یکهزار و ۵۰۰ متر مربع تقسیم بندی و آماده واگذاری به این شرکتها شد.

وی اضافه کرد: اقدام دیگر اینکه زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در نزدیکی پارک علم و فناوری فارس به توسعه این فضا اختصاص یافته است.

شیخ نیا ادامه داد: پرداخت تسهیلات به واحدهای دانشبنیان نیز از اولویت‌های اقتصادی استان فارس است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس با اشاره به ظرفیت های بی بدیل در نیاز بازار فارس، گفت: تورهای بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان از واحدهای صنعتی و دیدار و گفت‌وگوی صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شده تا ارتباط مان عرضه و تقاضا فراهم شود.

وی تاکید کرد: رئیس پارک علم و فناوری فارس برگزاری اینگونه تورها را با جدیت پیگیری کند چرا گپکه بسیاری از صنعتگران به دلیل ناآشنایی با توانمندی دانش بنیان‌های استانی، نیاز خود را از خارج از استان تهیه می‌کنند.

شیخ‌نیا اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند انقلاب و تحول بزرگی را در حوزه‌های مختلف تولید و اقتصاد ایجاد کنند.

فروش ۷۰ هزار میلیاردی دانش‌بنیان‌های فارس

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: بر اساس آخرین اظهارنامه مالیاتی، شرکاهای دانش بنیان این پارک، ۷۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته‌اند.

امین‌رضا ذوالقدر در این آیین افزود: این میزان در سال پیش حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بود که رشد خوبی را تجربه کرده است.

وی اظهار کرد: پارکهای علم و فناوری مولود انقلاب اسلامی هستند تا جوانان ایرانی دانش خود را به محصول و ثروت تبدیل کنند.

ذوالقدر ادامه داد: پارک علم و فناوری فارس سومین پارک کشور است و توانسته تاکنون سه هزار و ۴۰۰ شغل را برای دانش‌آموخته‌های استان ایجاد کند.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد از شاغلان شرکت‌های فناور و دانش بیان پارک علم و فناوری فارس را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

خبرهای خوش معاون استاندار در روز رونمایی دستاوردهای دانش‌بنیان فارس

رونمایی از دستاورهای دانش‌پایه؛ تلاش برای نجات باغ‌های فارس

در این آیین از هفت دستاورد دانش‌بنیان فارس رونمایی شد که با شاخصه هایی ارزشمند، هر یک به نحوی گره‌گشای نیازهای کشاورزی، صنعتی و تولید استان است.

سه محصول شرکت دانش‌بنیان فصل پنجم، محصولاتی گیاه پایه بود که ضمن بی‌خطر بودن برای محیط زیست و حتی انسان، باغات فارس، بویژه مرکبات رااز نماتدی نجات میدهد که به سرطان باغات مشهور است و چندین سال است که باغات مرکبات فارس را به خشکی و نابودی کشانده است.

نماکوب پلاس (نماتد کش و قاچ کش گیاهی غنی شده)، نماکوب (نماتدکش و قارچ کش گیاهی) و سرکه چوب (آفت کش و تقویت کننده گیاهی) و کود آلی کاملا ارگانیک از محصولات این شرکت دانش‌بنیان بود که به صورت کاملا گیاهی از بقایای چوب و ضایعات کشاورزی به دست آمده و اثرگذاری آن در پایلوت‌های بسیاری به اثبات رسیده است.

سامانه هوشمند تشخصی حریق ساختمان برای از میان بردن فاصله زمانی حریق تا اطلاع انسانی به آتش نشانی (محصول تیم دانش‌بنیان آداک)، محصول تصفیه گاز اتیلن اماکن نگهدای میوه و سبزیجات برای افزایش مدت نگهداری سالم آنها (محصول شرکت آبتین پالایش) و اندوسکوپی انعطاف پذیربرای برای تصویر برداری و رفع انسداد عروق (محصول شرکت اسرار) از دیگر دستاوردهای دانش‌بنیان‌های فارس بود که امروز رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha