۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبر: 85380063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعه طرح هادی ۴۶۶ روستای یزد انجام شده است

۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبر: 85380063
مطالعه طرح هادی ۴۶۶ روستای یزد انجام شده است

یزد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: یکی از مهمترین فعالیت عمرانی این بنیاد اجرای طرح هادی روستایی است که در ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی مطالعه ۴۶۶ طرح هادی در این استان انجام شد.

علیرضا نادریان زاده ، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در روستاهای استان به عنوان متولی توسعه و عمران روستاها گفت: از این تعداد طرح هادی ۳۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۲۹ روستای زیر ۲۰ خانوار استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموعا طرح هادی ۲۵۱ روستا بازنگری شده است اظهار کرد: از مهمترین دستاوردهای انقلاب در روستاها اجرای طرح هادی بوده که در این زمینه بنیاد مسکن تاکنون توانسته نسبت به اجرای طرح هادی روستایی و ساماندهی معابر و بافت های با ارزش روستایی به طول مسیر ۶۰۰کیلومتر ، اجرای زیرسازی معابر شامل آسفالت ،سنگفرش و بتن به طول پنج میلیون مترمربع ، اجرای شبکه هدایت آب های سطحی به طول ۴۲۰ کیلومتر ، احداث پارک و فضای سبز به طول ۵۶ هزار مترمربع و پیاده روسازی و جداره سازی به طول ۱۱۲ هزار متر مربع اقدام نماید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد واگذاری بالغ بر ۲۳ هزار قطعه زمین به روستائیان واجد شرایط جهت ساخت و ساز را از دیگر دستاوردهای مهم این بنیاد در این مدت دانست و افزود: در بخش صدور سند روستایی بالغ بر ۶۲ هزار جلد سند و هفت هزار جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری اداره ثبت صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

پرداخت ۲۴ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی

نادریان زاده با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به اهداف تعیین شده ، هر ساله نسبت به ساخت مسکن چه در قالب شهری و چه در قالب روستایی اقدام می نماید افزود: از ابتدای تأسیس بنیاد در سال ۵۸،تاکنون بالغ بر ۶ هزار واحد مسکن شهری در سطح شهرستان های استان و بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکن محرومین که شامل کمک خیرین به حساب ۱۰۰ ، کمک مقام معظم رهبری و مسکن محرومان و ساخت بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ واحد در قالب مسکن مهر می باشد اقدام نموده است.

وی اضافه کرد: همچنین نسبت به پرداخت بالغ بر ۲۴ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به متقاضیان اقدام نموده است.

نادریان زاده خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن مقرر شده سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کل کشور، ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که ساخت واحدهای نهضت ملّی مسکن از ۲ طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی ساخته می‌شود.

وی گفت: بنیاد مسکن تاکنون یکهزار و ۵۳۰ واحد مسکونی را در طرح اقدام ملّی ساخته و ساخت ۶ هزار و ۷۷۷ واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملّی مسکن در دست احداث دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد افزود: این بنیاد در تمامی شهرستان‌های استان و اخیراً هم در شهر یزد در سایت ۵۷۷ هکتاری پردیس گلستان محمّدآباد یزد در قالب طرح نهضت ملی مسکن به عنوان کارگزار انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha