میزگرد رای‌اولی‌ها در ایرنا آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه- ایرنا- میزگرد اهمیت و نقش مشارکت رای‌اولی‌ها در انتخابات با حضور دانش‌آموزانی که به سن رای دادن رسیده اند، در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه برگزار شد و حاضران در موضوع‌های مختلف به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات حق مردم و از وظایف و تکالیف هر فرد محسوب می‌شود و در واقع، مشارکت سیاسی به این معناست که مردم فعالانه در امر سیاست‌گذاری‌های آتی کشور مشارکت داشته باشند و نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

افرادی که رای اولی خوانده می‌شوند و افزون بر مشارکت، نقش جدیدی برای نظارت بر این مشارکت ملی ایفا خواهند کرد، روز چهارشنبه میهمان ایرنا شدند تا در این مورد نظراتشان را بیان کنند.

با توجه به بسترهای مطلوب فراهم شده برای مشارکت همه اقشار مردم در انتخابات جویا شدن نظر تنی چند از اعضای شوراهای دانش آموزی استان در این زمینه یک موضوع لازم تلقی می شود که بیانگر نظرات قشر دانش آموزی به عنوان آینده سازان ایران اسلامی است.

آنان براین موضوع تاکید داشتند که اگر با تدابیر اندیشیده شده توسط آموزش و پرورش و با همکاری معلمان و مدیران، دانش آموزان و جوانان، مخاطب روایت درست و واقعی برخی رخدادها و دستاوردهای نظام اسلامی باشند، موجب شور و نشاط سیاسی در خانواده، اطرافیان، مدرسه و جامعه می‌شوند و حضور رأی اولی‌ها بر شور و نشاط انتخاباتی می‌افزاید.

در این میزگرد رای اولی های استان از نقاط مختلف این خطه شهید پرور به سوالات ایرنا مبنی اهمیت حضور در انتخابات، نقش دانش آموزان رای اولی در انتخابات و اثر گذاری برجامعه و برخانواده، چالشهایی که در مسیر مشارکت حداکثری وجود دارد، علل موثر برکاهش مشارکت و نقش آموزش و پرورش و رسانه ها در این باره به گفت و گو پرداختند.

مشروح این میزگرد طی روزهای آتی در تارنمای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز آذربایجان غربی منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha