یک روز با نشاط برای دانش‌آموزان استثنایی هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، فرصتی به‌وجود آورد تا دانش‌آموزان با نیاز ویژه (استثنایی) هرمزگانی با برپایی جشنواره نشاط، ضمن ارتقای تندرسی، شادابی و سرزندگی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا، جشنواره نشاط امروز سه‌شنبه در ۶۵ مدرسه استثنایی هرمزگان و برای ۲ هزار و ۷۳۵ دانش آموز برپا شد و فرصتی شد تا این دانش‌آموزان با نیاز ویژه در رشته‌های مختلف ورزشی و در فضایی صمیمی باهم به رقابت پرداختند.

همچنین به صورت نمادین جشنواره نشاط در مدرسه استنثایی امید بندرعباس برگزار شد، که به گفته مدیر آموزش و پرورش استنایی هرمزگان، ۱۸۰ دانش آموز با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل در این فضای آموزشی، در ۶ رشته رقابت کردند.

رجبی، با اشاره به اینکه از این ۱۸۰ دانش آموز، ۵۰ نفر آسیب دیده بینایی هستند، بیان کرد: شطرنج، حلقه و مانع، توپ و سبد، توپ و مانع، حمل توپ با مخروط و حمل توپ با عبور از جمله رشته‌هایی بود که دانش‌آموزان با مشارکت در این رشته‌ها خود را در آن محک زدند.

وی بیان کرد: در آموزش پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، توانبخشی نیز مورد توجه بوده و در توانبخشی تحرک و تربیت بدنی دانش آموزان مهم است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان همچنین اظهار کرد: ساخت مدرسه ویژه نابینایان، اتاق تربیت بدنی و زمین چمن مصنوعی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی در استان است.

وی افزود: چهار اتاق تربیت بدنی و ۲ زمین چمن مصنوعی نیز دهه فجر برای دانش‌آموزان استثنایی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

نمایشگاهی از دست ساخته‌های دانش‌آموزان استثنایی

یک روز با نشاط برای دانش‌آموزان استثنایی هرمزگان

همچنین در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه دست ساخته‌های معلمان و دانش‌آموزان استثنایی نیز برپا شد که به گفته سرپرست آموزشگاه استثنایی امید بندرعباس، بیش از ۵۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

ریحانه زحمت‌کش افزود: برای تثبیت یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ذهنی و آسیب دیده بینایی بهترین آموزش عینی، نیمه مجسم و انتزاعی است که بیشتر وسایل کمک آموزشی ساخته دست معلمان و دانش‌آموزان است.

۲ هزار و ۷۳۵ دانش‌آموز با نیاز ویژه هرمزگان در ۶۵ مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha