۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبر: 85378159
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چین، اتهام حملات سایبری به فیلیپین را رد کرد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبر: 85378159
چین، اتهام حملات سایبری به فیلیپین را رد کرد

تهران – ایرنا - سفارت چین در فیلیپین ادعای مانیل مبنی بر تلاش هکرهای چینی برای نفوذ در وبسایت رئیس‌جمهوری آن کشور را رد و اعلام کرد: دولت چین هیچ‌گونه حملات سایبری را تحمل نمی‌کند و به هیچ کشور یا فردی هم اجازه نخواهد داد با استفاده از زیرساخت‌های چینی در چنین فعالیت‌های غیرقانونی شرکت کند.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از استریتز تایمز، سفارت چین این موضع را پس از آن اعلام کرد که فیلیپین روز دوشنبه مدعی شد هکرهای چینی در ماه گذشته تلاش کردند به وب‌سایت‌های دولتی از جمله وب‌سایت شخصی فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین نفوذ کنند، اما موفق نشدند.

مانیل اشاره نکرده بود هکرها با دولت خاصی مرتبط هستند، اما گفته بود مشخص شده است آنها از خدمات شرکت دولتی چینی یونیکام استفاده می‌کنند.

سخنگوی سفارت چین در مانیل در این باره خاطرنشان کرد: «دولت چین مطابق با قانون همواره با تمام اشکال حملات سایبری مخالفت و آن را سرکوب می‌کند و به هیچ کشور یا فردی اجازه نمی‌دهد برای حمله سایبری و سایر فعالیت‌های غیرقانونی از خاک چین یا از زیرساخت‌های چین استفاده کند.»

فیلیپین در حال حاضر روی یک استراتژی امنیت سایبری پنج ساله کار می‌کند تا دفاع سایبری خود را تقویت کند. ارتش این کشور سال گذشته اعلام کرد یک فرماندهی سایبری ایجاد خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha