فعالان سیاسی یزد: شرکت در انتخابات حقی که نباید نادیده گرفت / رجوع به صندوق رای + فیلم

یزد- ایرنا- میزگرد انتخابات به میزبانی ایرنا با حضور عماد تشکری دبیر حزب پیشرو اصلاحات، الهه جورابی دبیر حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، حسن ملک‌پور دبیر حزب موتلفه اسلامی و محمدحسین صداقت دبیر حزب جامعه اسلامی مهندسین یزد برگزار شد و شرکت کنندگان در این میزگرد به اتفاق بر مشارکت جریان‌های مختلف سیاسی در این رویداد تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، میزگرد انتخابات با حضور چهار نفر از دبیران احزاب سیاسی استان یزد به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) یزد برگزار شد و شرکت کنندگان در این میزگرد دغدغه ها و پیشنهادات خود را برای برگزاری انتخاباتی مجلس شوای اسلامی تشریح کردند.

رای دادن مصداق بارز قدرت دادن به جمهوری اسلامی است و این قدرت باید حفظ شود

دبیر حزب موتلفه اسلامی یزد در این میزگرد گفت: در مورد رای دادن و چرایی شرکت در انتخابات همین دلیل کافی است که انتخابات به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی است و طبق آیه شصت سوره انفال، امروز رای دادن مصداق بارز قدرت دادن به نظام است و این قدرت باید حفظ شود.

حسن ملک پور افزود: همه باید پای صندوق های رای برویم چون دشمن از تعداد آرای مردم، قدرت و حمایت از نظام را مشخص می کند، لذا هر رای مصداق مشتی است که به دهان استکبار زده می شود و و ما نیز به عنوان جهاد تبیین وظیفه داریم این ها را برای مردم بازگو کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت در انتخابات، بیانات ایشان علاوه بر ضرورت قانونی به عنوان یک حجت شرعی برای ما حضور در انتخابات را ضروری می سازد و این رویکرد در احزاب نیز باید مد نظر باشد و همه را برای مشارکت بیشتر در این اقدام میهنی، الهی و اسلامی دعوت کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی یزد گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت آنان در تصمیم سازی های مختلف کشور، باعث تقویت وحدت ملی شده و اقتدار ملی را بالا می برد، کشوری که قدرت و امنیت داشته باشد در همه زمینه ها پیشرفت می کند.

ملک پور ادامه داد: مشارکت اگر ضعیف باشد منجر به تشکیل مجلس ضعیف خواهد شد، البته تایید شورای نگهبان نیز به معنای تایید صلاحیت صددرصدی افراد نیست و همه وظیفه داریم خودمان نیز نسبت به بررسی توانمندی های داوطلبان اقدام کنیم تا دچار خسران و گرفتاری برای کشور نشویم.

وی اظهار داشت: در مجلس ششم شورای نگهبان افرادی را تایید صلاحیت کرد و با رای مردم انتخاب شدند، اما خسارت های زیای را برای کشور به وجود آوردند، امروز نیز مردم باید خودشان بررسی صلاحیت افراد را انجام دهند چون تایید اولیه شورای نگهبان حداقلی است و دیدیم انتخاب مجلس ششم اصلح نبود و این مجلس مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورد، شورای نگهبان کف شرایط را می بیند و تایید می کند و همه باید بهترین را از بین افراد معرفی شده انتخاب کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی یزد گفت: قبلا در صنعت خودرو سازی ما فقط دو چیز آن ایرانی بود ، باد لاستیک و آب رادیاتور اما الان با همه تعاریف منفی که از صنعت خودرو سازی ایران می شود ولی پیشرفت های زیادی کرده ایم و همه به برکت انقلاب است و مردم باید قدر بدانند و نباید ناشکری کنیم.

بخش زیادی از کمبودها القای دشمنان است

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان یزد نیز در این میزگرد گفت: با توجه به شرایط جهانی در سال های اخیر، شرکت در انتخابات و رای دادن نشانه قوی بودن است و دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا ایران قوی و یکپارچه نباشد.

محمدحسین صداقت افزود: برای ایران عزیز هزاران نفر خون خود را فدا کرده اند و همه ما نیز وظیفه داریم اهمیت این موضوع را یادآوری کنیم و فرمایشات رهبری را برای داشتن ایران قوی سرلوحه همه کارهای خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: شرایط جهانی برای ما، اگر ایران قوی نبود، به صورت دیگری رقم می خورد و بسیار به ضرر ما بود، در ایران با وجود برخی کمبودها و گرانی ها، بخشی از مشکلات ناشی از القای دشمنان است، الان در کشور کمبودی شدیدی در هیچ زمینه ای وجود ندارد و با این همه دشمنی اگر هر کشور دیگری بود الان باید دچار قحطی می شد و این گونه موارد برای ناامید کردن مردم و کم رنگ شدن خدمات انجام شده است تا مردم در صحنه حضور نداشته باشند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان یزد گفت: امیدورایم با توجه به روحیه وطن پرستی و ایران دوستی، مردم در این انتخابات نیز حضور دشمن شکن و پرشوری داشته باشند تا ثابت کنیم که ایرانی خاک می‌خورد اما خاک به دست دشمن نمی‌دهد و برخی مشکلات نمی‌تواند وطن پرستی و میهن دوستی ما را از بین ببرد.

حضور در انتخابات یک حق است

دبیر حزب پیشرو اصلاحات یزد نیز در این میزگرد گفت: حضور در انتخابات بیشتر یک حق است تا یک تکلیف و خون‌های زیادی داده شده تا این کشور به این مرحله برسد و حفظ شود، برای جلوگیری از تعرض به کشور و داشتن آینده بهتر برای همه باید در انتخابات حضور داشته باشیم و با این اقدام آینده بهتری را برای فرزندانمان فراهم می‌کنیم تا حسرت زندگی در کشورهای اطراف را نخورند.

عماد تشکری افزود: اینکه ما چقدر بتوانیم برای حضور مردم نقش داشته باشیم، به عملکرد مسئولان و همچنین نمایندگان بعد از انتخاب شدن برمی‌گردد و باید افرادی که دستی بر آتش دارند با صداقت ببیشتر با مردم رفتار کنند تا مردم امیدوار شوند و هنگامی که امیدوار شدند، حضور پرشور و موثر خواهند داشت و انتخابات تنها یک رویداد نمادین نخواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل داغ نشدن انتخابات این است که برخی چهره‌های شاخص از احزاب تایید نشده‌اند و به عنوان مثال در شهر یزد از الان مشخص است که نماینده مردم حتی با رای کمتر از دوره قبل انتخاب نشود، چون رقیب شاخصی مثل دوره قبل ندارد.

دبیر حزب پیشرو اصلاحات یزد گفت: دلیل دیگر پایین بودن شور انتخاباتی در جامعه این است که خلاصه‌ای از عملکرد نمایندگان فعلی را هم نمی‌دانیم و تقریبا هیچ اقدام شاخصی برای ارائه وجود نداشته است و مردم در جریان فعالیت نمایندگان فعلی قرار ندارند و لذا اشخاص با خود می‌گویند که برای چه چیزی باید نماینده انتخاب کنم وقتی فایده و اثری ندارد.

تشکری در ادامه مدعی شد: در استان یزد همگرایی برای منافع استان ضعیف است در حالیکه مثلا در استان کرمان شهید سلیمانی حتی با مرعشی اصلاح طلب برای منافع استان خودشان همکاری می کردند، ولی در استان یزد اگر مثلا با فلان خانواده آشنا هم باشی رد صلاحیت می شوید و اصلا منافع استان برای مسئولان اهمیتی ندارد در حالیکه همه دغدغه کشور و استان را داریم و در اینجا زندگی می کنیم.

وی افزود: در یزد آدم های بزرگی داریم ولی از ظرفیت آنها استفاده نمی شود، مثلا الان دو یزدی در شورای نگهبان داریم ولی هیچ بهره‌ای از آنان نمی بریم و خودشان هم اقدامی نمی کنند و لذا درخواست دارم بعد از انتخابات حتما حول محور نمایندگان استان یزد جمع شده و حداقل برای عضویت در هیات رییسه اقدام شود تا برای یزد مفید باشند و همه باید کمک کنیم تا این اقدام انجام شود.

دبیر حزب پیشرو اصلاحات یزد گفت: یزدی جماعت دنبال دردسر نمی گردد مگر آنکه حقش ضایع شود و دنبال حق خود بلند شود و لذا اگر احساس کنند کسی از حق آنها دفاع می کند، حضور موثرتری خواهند داشت و نقش مدیران هم بسیار تاثیرگذار است و عملکرد آنها بر حضور یا عدم حضور مردم در انتخابات تاثیر مستقیم دارد.

تایید صلاحیت‌ها همراه با سخت‌گیری بود

دبیر حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی یزد نیز در این میزگرد گفت: حرف ما این است که اجازه مطالبه گری باید داده شود، اما چون در تایید صلاحیت ها سخت گیری شده، بیشتر نیمه خالی لیوان دیده می شود و متاسفانه تعداد زیادی حذف شده‌اند و در این زمینه فقط اشتباهات و ضعف ها دنبال شده و توانمندی ها دیده نشد.

الهه جورابی افزود: ما باشیم یا نباشیم برای خودمان نمی گوییم و برای آیندگان می گوییم که باید پاسخگو باشند و الان نسل جدید و فرزندان ما مطالبه گر هستند و به حرف ما هم گوش نمی دهند و مطابق میل ما عمل نمی‌کنند، باید پاسخگویی در برنامه ادارات و مسئولان قرار داشته باشد .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه در ایران زندگی می کنیم باید رای بدهیم و حقی برای همه ما است و به شهروندان نیز توصیه دارم پای صندوق رای بیایند و این یعنی ما هستیم و بهتر از این است که حضور نداشته باشیم، چون کشورهای غربی موافق آمدن ما پای صندوق رای نیستند و همدلی ما را هدف قرار داده اند و انشالله در ۱۱ اسفند ماه اتفاقات خوبی پای صندوق های رای خواهد افتاد.

دبیر حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی یزد گفت: توصیه من به نمایندگان که رای می آورند نیز این است که هر قولی می دهند عمل کنند و حداقل در دوره های بعد ذهنیت مردم را خراب نمی‌کنند و باعث ناامیدی نمی‌شوند، زیرا قول دادن و عمل نکردن باعث عدم حضور و ناامیدی مردم می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود،

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان، دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha