دومین محموله دریایی حامل کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه ارسال شد

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از ارسال دومین محموله دریایی حامل کمک های انساندوستانه ملت ایران به مردم مظلوم فلسطین در غزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این محموله دریایی به تازگی بنادر ایران را ترک کرده و از تنگه هرمز عبور کرده است.

وی یادآور شد: پیش از این یک محموله از طریق هوایی و یک محموله دریایی دیگر نیز به غذا ارسال شده بود و این سومین محموله کمک های انسان دوستانه است که همگی از محل کمک های ارسالی مردم ایران به ملت مظلوم فلسطین تامین و ارسال شده است.

کولیوند اظهار داشت: محموله ارسالی امروز شامل دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام غذایی و اقلام زیستی همچون چادر و پتو است که این موارد از طریق جمعیت هلال احمر فلسطین و جمعیت هلال احمر غزه احصا و تامین شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن انواع کمک های مورد نیاز مردم غزه از طریق جمعیت هلال احمر ایران ارسال شده است و وزارت خارجه در حال رایزنی برای ارسال کمک های بیشتر است.

کولیوند خاطر نشان کرد که نخستین کشتی حامل کمک های انساندوستانه به غزه ماه پیش اعزام شد و محموله های ارسالی همگی از طریق کمک های مردمی که از سراسر کشور جمع آوری شده بود، تامین شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha