۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85373851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انقلاب امام خمینی (ره) امتداد مسیر انبیای الهی است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه نعمت انقلاب اسلامی بسیار گسترده است، گفت: امام راحل خط سیر تعالی بخش انبیای الهی را در پیش گرفت و حرکت بعثت را تبیین کرد و اهداف آن را در جامعه ما عینیت و تحقق بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین« اله نور کریمی تبار» در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با نگاه‌های غلط و ابزاری به دین مبارزه کرد و حربه جدایی دین از سیاست را خنثی ساخت چرا که دین فقط برای عبادت فردی نیست بلکه در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دین نقش اساسی و مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با قیام خود اهداف پیغمبر اکرم(ص) را در جامعه ما زنده و توجه دنیا را به ادیان الهی و به ویژه دین مبین اسلام معطوف کرد، افزود: در همه برهه‌ها، آزادی، آزادگی، ظلم ستیزی، مبارزه با طاغوت های زمان، تلاش برای ارتباط مردم با خداوند از اهداف همه پیامبران معظم الهی بوده است که البته در این مسیر حاکمان ظالم و طاغوت‌ها در برابر فرستادگان خداوند جبهه گرفتند و به مبارزه با پیامبران خداوند پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با تاسی از اهداف انبیای الهی مسیر مبارزه با طاغوت شاهنشاهی را در پیش گرفت و در این راه حوادث و موانع متعدد را سربلندانه پشت سرگذاشت و قیام مردم ایران اسلامی علیه حکومت پهلوی در واقع مبارزه علیه چپاولگرانی بود که بر کشور ما سیطره انداخته بودند.

انقلاب امام خمینی (ره) امتداد مسیر انبیای الهی است

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، آرمان ها و شعارهای جهانی انقلاب دینی ایران اسلامی تاریخ مصرف ندارد و سرشت بشریت با شعارها دینی از جمله قسط و داد، عدالت، انسانیت، مهربانی، مبارزه با ظلم، ازادی، معنویت، استقلال، عزت، عقلانیت، اخلاق، برابری و برادری متعلق به همه اعصار و دوره های بشریت است.

وی برخی دلسردی های مردم را حاصل بی توجهی و رویگردانی مسئولان نسبت به تعالیم و دستورات دینی دانست و گفت: برخی مدیران و مسئولان در مسیر انقلاب کوتاهی‌هایی داشته اند و انتظارات مردم را به درستی برآورده نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: دولتمردان باید در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم تلاش کنند و نباید مردم برای معیشت، رفاه و اشتغال خود دغدغه داشته باشند بلکه مسئولان باید با قدردانی از وفاداری مردم نسبت به نظام، پیگیر خواسته‌ها و مطالبات آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه میز ریاست و مدیریت در واقع صندلی خدمت‌گذاری به مردم و ثمره خون شهیدان است، تصریح کرد: مدیران و مسئولان باید با مدیریت جهادی، خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در خصوص انتخابات هم تاکید کرد: بیشترین میزان تایید صلاحیت داوطلبان مجلس در مقایسه با انتخابات گذشته ادوار گذشته مربوط به انتخابات کنونی است و افراد با گرایش های سیاسی مختلف تایید شده اند و بهانه ای برای احزاب فکری و سیاسی مبنی بر عدم صلاحیت داوطلبان مد نظر آنها باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حضور در انتخابات جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود، یادآور شد: تلاش دشمن کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رای است در حالی‌که هر رای و مشارکت حداکثری مردم، در واقع یک تیر به سمت دشمنان دون نظام و انقلاب اسلامی است.

انقلاب امام خمینی (ره) امتداد مسیر انبیای الهی است

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امروز عرصه برای رقابت داوطلبان و مشارکت حداکثری برای مردم فراهم شده است، گفت: مردم کاندیدای منتخب خود را بعد از بررسی صلاحیت‌های فرد مورد نظر انتخاب کنند و نامزدهای انتخابات نیز با حضور در صدا و سیما برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی است، یادآور شد: مردم با حضور پرشور و بابصیرت خود، روز ۱۱ اسفند را به یک روز تاریخی و ماندگار در تاریخ این سرزمین تبدیل خواهند کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار در مورد پرتاب ماهواره‌های اخیر ایران به فضا هم گفت: جوانان متعهد و انقلابی ایران با ساختن ماهواره‌ها و پرتاب آنها به فضا دنیا را متحیر کرده‌اند و این حرکت جسورانه جلوه‌ای از خودباوری جوانان ایرانی به توان و دانش بومی است که با وجود تحریم و جنگ شناختی و ترکیبی توانستند ماهواره به فضا پرتاب کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از علوم و فنون بومی حمایت می کند، افزود: امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی از کشورهای مطرح و در حال پیشرفت دنیا در حوزه فناوری‌های نوین از جمله نانو و بحث فضایی است.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: اعتکاف جوانان و نوجوانان نسل جدید رویش‌های معنوی هستند که ارتباط با خداوند را تجربه می‌کنند و رسانه‌های معاند خارجی و برخی رسانه‌های داخلی نسبت به این حضور بی توجه بودند، امید است که این افراد فریب خورده به مسیر درست ارتباط با خداوند بازگردند.

به گزارش ایرنا، قبل از ادای نماز جمعه، ادارات اجرایی به مناسبت دهه مبارک فجر در شبستان مصلی اقدام به برگزاری میز خدمت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha