توسعه ورزش پهلوانی در شهرها جزو اهداف فدراسیون است

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: توسعه این ورزش ملی و اسلامی در شهرها با همکاری مردم و خیران جزو اهداف فدراسیون است .

به گزارش ایرنا، "مهرعلی باران‌چشمه" روز جمعه به مناسبت دهه فجر در جشن بزرگ پهلوانی در شهرستان بافق افزود: معتقدیم این ورزش تنها ورزشی است که هم تعلیم اخلاق و جوانمردی را در خود دارد و هم از لحاظ جسمانی باعث سلامتی و تندرستی است.

وی با قدردانی از فعالان ورزش پهلوانی در کشور ادامه داد: ما به عنوان دبیرخانه ترویج ورزش پهلوانی وظیفه داریم این ورزش را توسعه دهیم چرا که باید منش جوانمردی، ایثار و شهادت را باید به نسل‌های جدید بیاموزیم.

این مسئول به شرایط ورزش پهلوانی بافق اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشن بزرگ فرهنگی ورزشی در این شهرستان نویدبخش این است که ورزش ملی و آیینی کشور در حال توسعه است و باید تقویت شود.

باران چشمه گفت: کار تیمی، انفرادی و تیم مرشدی بافق بی نظیر بود و امیدواریم این برنامه فرصتی برای باقی نوجوانان ایجاد کند چرا که به گفته رهبر معظم انقلاب این ورزش باید فراگیر شود.

به مناسبت دهه فجر بیش از ۲۰۰ ورزشکار در قالب یک تیم منسجم و هماهنگ از زورخانه‌های مختلف شهر بافق دور هم جمع شده و یک نمایش فرهنگی ورزشی را رقم زدند.

در این مراسم برنامه‌هایی از جمله همخوانی مرشدان، سنگ زورخانه به صورت نمادین، شنا و نرمش زورخانه‌ای، میل بازی گروهی، میل گیری سنتی، میل بازی به روی شانه و کباده زنی اجرا شد.

همچنین از آیتم‌های جدیدی همچون میل بازی بر روی لاستیک و میل بازی با اسکیت رونمایی شد.

مرکز شهرستان بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha