۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85373016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی جاده قزوین - تنکابن به بهار ۱۴۰۳ موکول شد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: راه اندازی جاده قزوین - تنکابن به عنوان شاخص ترین طرح‌ بعد از سفر رییس جمهور به این استان به بهار ۱۴۰۳ موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی روز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، با ارایه این مطلب افزود: جاده تاکستان - آقچه کند نیز در حال تکمیل و بهره برداری بوده و طرح محله بلاغی و انصاری شرقی نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی ۱۰ هزار میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ تاکنون به یک و نیم برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: از اسفند ۱۴۰۱ تلاش مستمری برای مولدسازی دارایی های دولت صورت گرفت، تا جایی که برای تحقق این مهم تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مذاکراتی انجام شده که برخی از آنها به امضای قرارداد رسیده است.

رجحانی به مشکلات و کارهای زمین مانده در طرح‌های عمرانی استان قزوین اشاره کرد و گفت: اراضی هفت سنگان قدیم، طرح ساخت مسکن هزار واحدی فرهنگیان، تعاونی مسکن شورای حل اختلاف، کمپ ماده ۱۶، اراضی شهرک اندیشه، باغ عمران اقبالیه، اسماعیل آباد و تعاونی مسکن نظام پزشکی از عمده طرح‌های این منظومه به شمار می‌رود.

این مسوول بیان کرد: یکی از کارهای اساسی در دشت قزوین، تشکیل کمیته احیا و توسعه پایدار دشت بود که بنا بر اظهارات برخی مدیران استان بعد از انقلاب اسلامی یک وحدت منسجمی بین حوزه آب و کشاورزی برقرار کرد تا بتوان دشت قزوین را از وضعیتی کنونی نجات داد.

رجحانی به کلان طرح بازار آب در استان قزوین اشاره کرد و توضیح داد: این طرح با هدف ارتقا بهره وری آب انجام می‌شود و سدهای نهب و بالاخانلو نیز در راستای اجرایی شدن همین مهم آبگیری خواهند شد.

به گفته معاون عمرانی استاندار قزوین، انتقال آب از سد طالقان به قزوین با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت دولت در حال نهایی شدن است، اما به دلیل کمبود منابع سرعت آن کاسته شده و مذاکرات جدی برای آن در دستور کار قرار دارد.

رجحانی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مهم استان قزوین در سال های گذشته، راه اندازی فرودگاه بود که جذب سرمایه گذار آن انجام شده و در حال رسیدگی به اسناد هستیم تا به زودی برنده مناقصه را اعلام کنیم.

این مسوول، ساخت مستند و سریال، برنامه جامع برندینگ، تولید محتوا و پاویون تشریفات استان قزوین را از طرح‌های حوزه گردشگری و شهرک انرژی خورشیدی و نیروگاه گازی بویین زهرا را از عمده طرح‌های تکمیل شده استان قزوین در سال جاری برشمرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در مورد برخی اقدامات انجام شده در حوزه شهرداری نیز تشریح کرد: ابلاغ طرح تفضیلی در شهرداری مناطق قزوین نهایی شده و در آینده نزدیک به دست همگان می‌رسد، همچنین نظام نامه ای با شهرداری قزوین برای تسهیل گری بازآفرینی محله هادی آباد تدوین شد تا الگویی برای مشوق های بازآفرینی باشد.

وی ادامه داد: نظام نامه باغستان سنتی قزوین یکی دیگر از اقداماتی بود که در خصوص شناسایی نظامات حکمرانی آبی، اقتصادی، گردشگری و امنیتی در جشنواره ملی میراث فرهنگی رونمایی شد.

رجحانی یادآور شد: مرمت و اصلاح ورزشگاه سردار آزادگان، روند ۲۰ درصدی پیشرفت در طرح ورزشگاه تختی، اختصاص ۲ ملک به طرح عظیم تالار شهر از محل مولدسازی، اصلح ضوابط بافت تاریخی شهر قزوین با اعطای مجوز ۲طبقه اجازه ساخت بیشتر، نهایی شدن اسکلت بیمکارستان ۷۰۰ تختخوابی، روند تکمیل بیمارستان شهید رجایی و انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن، آزادسازی دولت خانه صفوی و احیای گراندهتل با کمک صندوق احیاء از دیگر اقدامات حوزه عمرانی استان قزوین بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha