انجمن‌های تونسی علیه دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کردند

تهران - ایرنا - گروهی از نمایندگان انجمن های تونس و شخصیت های بر جسته این کشور علیه دادستان دادگاه کیفری بین المللی به دلیل ممانعت از رسیدگی به پرونده تحقیق درباره جنایت نسل کشی رژیم صهیونیستی، در دادگاه های تونس، اقامه دعوی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرامنطقه ای «القدس العربی»، شخصیت های ملی تونس در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر «تونس» پایتخت این کشور تاکید کردند: در حالی که «کریم احمدخان» دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی از رسیدگی به پرونده تحقیق درباره جنایات صهیونیست ها طفره می رود که اسناد جنایات نسل کشی توسط سازمان ها و کشورها مستند و در پرونده ای به وی ارائه شده است.

در همین راستا، «عدنان الامام» وکیل تونسی تاکید کرد که کریم احمد خان خود از منطقه بازدید داشته و به چشم خود شاهد شرایط فاجعه بار غزه و نبود دارو، آب، غذا، برق و تمام ملزومات زندگی بوده و از صحبتهای مقامات صهیونیستی کاملا مشخص است که کمر به نسل کشی فلسطینیان بسته اند و قتل ده ها هزار غیرنظامی که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند و تخریب بیش از ۳۲۰ هزار خانه، شاهدی بر این مدعا است.

به گزارش ایرنا، قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، جمعه گذشته (۶ بهمن) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha