۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85370956
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روزهای طلایی صنعت ملایر در فجر انقلاب؛ به ثمر نشستن ۲۵ طرح + فیلم

همدان- ایرنا- چهل و پنجمین فجر انقلاب مصادف است با بهاری‌ترین فصل صنعت ملایر و به ثمر نشستن ۲۵ طرح اقتصادی، صنعتی و معدنی که در سایه نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم محقق و به دستاوردهای صنعتی این شهرستان اضافه شد.

به گزارش ایرنا؛ در حالی‌که تحریم‌ها، تنگناها و مشکلات در گذشته پیش‌روی صنعت قرار داشت و در بسیاری موارد حیات را از بخش صنعت گرفته بود؛ اما همت دولت سیزدهم بر آن استوار شد تا طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود و زخم این بخش مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیشتر از این عمیق نشود.

در این راستا ۲۵ طرح و پروژه صنعتی از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون در شهرستان ملایر با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی، به بهره‌برداری رسید تا چهره تولید در ملایر را متحول کند و مهر تاییدی برای وعده صادق دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و نگاه عادلانه به همه بود که در دومین شهر بزرگ استان با همت دولتمردان این شهرستان رنگ حقیقت به خود گرفت.

از ابتدای ایجاد طرح‌های صنعتی در این شهرستان تاکنون؛ ۲۱۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در حال حاضر در ملایر فعال است که ۶ هزار و ۱۵۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند، این در حالیست که با راه‌اندازی ۲۵ طرح صنعتی در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم و ایجاد یک‌هزار و ۴۸ نفر اشتغال، ۲۱ درصد اشتغال بخش صنعت ملایر در این ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ایجاد شده است.

تاریخچه صنعت شهرستان ملایر دارای قدمتی در حدود ۵۰ سال است و با دارا بودن سهمی بیش از ۴۰ درصد از صادرات استان همدان، جایگاه ویژه‌ای در این بخش دارد، در حال حاضر پنج شهرک و نواحی خصوصی و دولتی در این شهرستان فعال است که با تلاش مدیران اجرایی، تا پایان دولت سیزدهم، روند توسعه زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان رشدی ۶۰۰ درصدی را تجربه خواهد کرد که در تاریخ صنعت ملایر بی‌سابقه است.

روزهای طلایی صنعت ملایر در فجر انقلاب؛ به ثمر نشستن ۲۵ طرح + فیلم

سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار میلیاردی بخش صنعت ملایر در دولت سیزدهم

به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، از روند توسعه صنعت و واحدهای تولیدی این شهرستان در دولت سیزدهم گفت؛ از برخورداری شرایط خاص اقتصادی و زیرساختی ملایر که نقش خاصی را در تحقق برنامه جهش اقتصادی دولت سیزدهم با جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید ایفا کرده است.

«وحید فارسی» با اشاره به دستاوردهای بزرگ صنعتی ملایر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از انقلاب کمتر از تعداد انگشتان دست در این شهرستان، واحد صنعتی وجود داشت که این آمار در حال حاضر به ۲۱۹ واحد صنعتی رسیده و در دولت سیزدهم این روند توسعه‌ای شتاب بیشتری به خود گرفته است.

فارسی: در حال حاضر ۱۳ طرح شاخص در بخش صنعت این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۱۵۸ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است و زمینه اشتغال سه هزار و ۱۶۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم طرح‌های شاخصی همچون کارخانه تولید دستکش لاتکس، سه طرح فروسیلیس آساآذرین، لوتوس آدلی و رهاورد زاگرس، طرح توسعه شرکت‌های کیان‌کُرد، معادن سرمک و شرکت بافتینه به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر بیان کرد: در این ۲ سال ۲۵ طرح و پروژه صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ثمر نشست که هفت طرح آن شاخص بود و برای یک‌هزار و ۴۸ نفر اشتغال ایجاد شد و در مقایسه با سال‌های گذشته در دولت‌های قبل، ۲۱ درصد اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته را شامل می‌شود.

فارسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ۱۳ طرح شاخص در بخش صنعت این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۱۵۸ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که دستاورد مهم دولت سیزدهم در ملایر به شمار می‌رود و زمینه اشتغال سه هزار و ۱۶۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

روزهای طلایی صنعت ملایر در فجر انقلاب؛ به ثمر نشستن ۲۵ طرح + فیلم

ملایر قطب تولید فروسیلیس کشور

به گفته وی؛ با تکمیل شدن این ۱۳ طرح صنعتی ملایر، بالغ‌ بر ۶۰ درصد اشتغال فعلی در شهرستان ملایر که طی ۵۰ سال گذشته ایجاد شده، رقم خواهد خورد و تحولی عظیم در این بخش ایجاد می‌شود.

این طرح‌ها شامل واحد شمش منیزیم شرکت فروسیلیس غرب پارس، سه طرح فروسیلیس شامل فروآلیاژ کاوه، لوتوس آدلی و صدرا ذوب الوند، تولید پوشک شرکت بافتسان، شیشه خودرو، سه طرح تولید ورق کارتن‌سازی شامل آورند سلولز، خشکبار طلایی و شرکت لوح زرین، طرح توسعه شرکت معادن سرمک، شرکت فرآوری محصولات از زعفران( شرکت دانش‌بنیان) و طرح توسعه کیهان پایش(آندلوزیت) است که با اجرایی شدن این طرح‌های شاخص، سرآغازی دوباره در روند رشد و توسعه شهرستان ملایر خواهد بود.

فارسی: با بهره‌برداری از این سه واحد تولیدی در دولت سیزدهم، میزان تولید به ۹۴ هزار تُن رسید و رشدی ۶۸ درصدی را در این بخش شاهد بودیم و با راه‌اندازی سه طرح در دست اجرا، ظرفیت تولید فروسیلیس در این شهرستان به ۱۵۴ هزار تَُن خواهد رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه این شهرستان به قطب تولید فروسیلیس در کشور تبدیل شده است، گفت: تا قبل از دولت سیزدهم ۲ واحد شرکت فروسیلیس غرب پارس و شرکت آذرخش در شهرک صنعتی امام رضا(ع) جوکار فعال بود که عملیات اجرایی سه طرح فرآوری سیلیس شامل آساآذرین، لوتوس آدلی و رهاورد زاگرس آغاز و به بهره‌برداری رسید.

فارسی ظرفیت تولید فروسیلیس در این شهرستان را تا قبل از دولت سیزدهم ۵۰ هزار تُن عنوان و بیان کرد: با بهره‌برداری از این سه واحد تولیدی در دولت سیزدهم، میزان تولید به ۹۴ هزار تُن رسید و رشدی ۶۸ درصدی را در این بخش شاهد بودیم و با راه‌اندازی سه طرح در دست اجرا، ظرفیت تولید فروسیلیس در این شهرستان به ۱۵۴ هزار تَُن خواهد رسید.

به گفته وی؛ در حال حاضر نیاز کشور به شمش منیزیم ۲ هزار و ۵۰۰ تُن است که با بهره‌برداری از تنها یک واحد شمش منیزیم در ملایر با ظرفیت تولید ۶ هزار تُن در سال، علاوه بر تامین نیاز کشور در زمینه صادرات نیز می‌توان وارد عمل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر یادآور شد: هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی امام رضا(ع) ملایر سرمایه‌گذاری شده که پیش‌بینی می‌شود هفته دولت آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

روزهای طلایی صنعت ملایر در فجر انقلاب؛ به ثمر نشستن ۲۵ طرح + فیلم

سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی تولید شیشه خودرو در ملایر

فارسی با بیان اینکه برای طرح در دست اجرای فروآلیاژ کاوه، لوتوس آدلی و صدار ذوب الوند ۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌شوند، افزود: در حال حاضر چهار واحد فرآوری سیلیس در شهرک صنعتی جوکار در حال فعالیت است که زمینه اشتغال یک‌هزار را فراهم کرده‌اند.

وی گفت: علاوه بر واحدهای فروسیلیس، کارخانه تولید پوشک با ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در راستای تکمیل زنجیره تولید محصولات این شرکت در حال اجراست و برای ۵۳۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر احداث تنها شرکت تولید شیشه خودرو کشور با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار از مهمترین پروژه‌های شاخص این شهرستان برشمرد که برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد، دستاوردی عظیم در بخش صنعت ملایر که در دولت سیزدهم رقم خورد.

فارسی یادآور شد: سه طرح تولید ورق کارتن نیز با ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دست اجراست که برای ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهند کرد و طبق پیش‌بینی‌ انجام شده شرکت لوح زرین هفته دولت سال آینده تکمیل و دیگر طرح‌ها تا پایان دولت سیزدهم به ثمر خواهند نشست.

طرح توسعه شرکت معادن سرمک با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر و پیش‌بینی بهره‌برداری تا پایان سال ۱۴۰۳؛ سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی شرکت کیهان پایش با اشتغال ۵۰ نفر و پیش‌بینی بهره‌برداری در هفته دولت سال آینده و شرکت فرآوری انواع محصولات از زعفران با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفر، از جمله طرح‌های شاخص در دست اجرای این شهرستان در دولت سیزدهم است.

روزهای طلایی صنعت ملایر در فجر انقلاب؛ به ثمر نشستن ۲۵ طرح + فیلم

احیای ۱۰ واحد صنعتی راکد ملایر در دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد صادرات استان فقط با ۲ محصول فروسیلیس و کشمش مختص شهرستان ملایر است، بیان کرد: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، ۱۰ واحد صنعتی غیرفعال این شهرستان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دوباره به چرخه تولید بازگشت و برای ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد شد که بزرگترین این واحدها، شرکت ذوب آهن آلیاژی بود و هم اکنون چرخه تولید آن فعال است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با ایام دهه فجر ۱۲ طرح و پروژه صنعتی همچون بسته‌بندی خشکبار، فروسیلیس، کیسه نایلون، شرکت رهاورد زاگرس و واحد فرآوری مواد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و میزان اشتغال ۳۷۷ نفر افتتاح خواهد شد.

فارسی توسعه زیرساخت‌های صنعتی را از ضرورت‌ها برشمرد و گفت: در ایجاد صنایع وابسته به مواد معدنی، تکمیل زنجیره فروسیلیس، تجهیزات پزشکی و صنایع دارویی، تولید لاستیک، ایجاد صنایع پایین دستی فولاد و تکمیل صنایع فولاد، تولید قطعات خودرو و کارخانه تولید پارچه مبل نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha