نتایج بررسی اعتراضات داوطلبان خبرگان رهبری ۱۹ بهمن اعلام می‌شود

یزد- ایرنا- رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد گفت: نتایج نهایی بررسی اعتراضات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در ۱۹ بهمن ماه جاری اعلام می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دفتر شورای نگهبان در یزد، حجت‌الاسلام " سید ناصر محمدی " افزود: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان یزد ۱۰ نفر ثبت نام کردند که هفت نفر انصراف دادند و یا تایید صلاحیت نشدند و سه نفر تایید صلاحیت شده داریم.

وی ادامه داد: نظر نهایی شواری نگهبان ۱۹ بهمن ماه در مورد اعتراض داوطلبان اعلام خواهد شد که در استان یک نفر عدم تأیید صلاحیت داریم و بقیه انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه استان یک نفر منتخب خواهد شد گفت: بررسی صلاحیت‌ها در خبرگان رهبری دو مرحله‌ای و بررسی صلاحیت علمی و عمومی است.

این مسئول گفت: اگر در حوزه انتخابیه‌ای تعداد نامزدها کمتر یا برابر با تعداد نماینده منتخب باشد، انتخابات برگزار نمی‌شود تا زمانی که شرایط رقابت و برگزاری انتخابات فراهم شود و امکان دارد جابه‌جایی صورت گیرد و نامزدها از استان‌های با تعداد نامزد بیشتر انتقالی بگیرند برای حوزه‌های انتخابیه‌ای که شرایط انتخابات را ندارند و این افراد سه روز ۲۰، ۲۱ و ۲۲ بهمن مهلت دارند تا درخواست دهند و فقهای شورای نگهبان بررسی می‌کنند و در صورت موافقت شورای نگهبان انتقال صورت می‌گیرد.

محمدی گفت: موضوع بررسی صلاحیت‌ها بر اساس سلیقه صحت ندارد زیرا در این فرآیند افراد از سلایق مختلف که در خود توانایی لازم را می‌بینند ثبت نام می‌کنند و بررسی صلاحیت‌ها مطابق قانون و با ارائه مدرک و سند صورت می‌گیرد و ابهام زدایی می‌شود.

وی بیان کرد: اگر دفاع فرد قانع کننده باشد فرد تأیید می‌شود و شورای نگهبان در این مرحله تا حد امکان سعی در تأیید افراد دارد و در مورد افرادی که صلاحیت شان احراز نشده امکان تصمیم گیری نبوده است و یا آدرس افراد مشکل داشته یا گزارش‌های مختلفی در مورد افراد گرفته شده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha