۵۰ میلیارد ریال غرامت بیمه حوادث طبیعی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۰ میلیارد ریال غرامت در یک سال گذشته توسط صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان در استان پرداخت شده‌ است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان روز دوشنبه اظهار داشت: قانون تصویب صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با هدف کاهش بار مالی خسارات ناشی از حوادث طبیعی آذر سال ۱۳۹۹ تصویب شد و صندوق فعالیت جدی اجرایی خود را از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز کرد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان از ثمرات دولت سیزدهم است، گفت: کارکردها، وظایف، اهداف و فلسفه وجودی صندوق در چند ماده مشخص شده و سه دستورالعمل شامل نحوه مدیریت، نحوه پرداخت حق بیمه و نحوه پرداخت خسارت ابلاغ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: ماده یک قانون این صندوق، حوادث هشت گانه طبیعی را شامل شده که شامل حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی است و پرداخت خسارت این حوادث برای تمامی ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبنای پرداخت خسارت، اشتراک قانونی برق واحدهای مسکونی است بیان کرد: در ماده چهار این قانون اشاره شده که درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در حوزه برق است که از مالکان واحدهای مسکونی دریافت و به خزانه‌داری کل واریز می‌شود و بقیه حق بیمه از سوی دولت هر سال براساس ماده ۱۰ قانون تنظیم و به حساب صندوق پرداخت می‌شود.

ذاکریان گفت: سقف خسارت پرداختی از سوی صندوق به خسارت دیدگان در سال جاری ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی به فعالیت صندوق در استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، همراهی و حسن توجه رئیس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال جاری جهش چشمگیری در فعالیت این صندوق در استان داشته ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در شهرستان های بشرویه و طبس عنوان کرد: در بررسی های به عمل آمده خسارت به ۶۳۸ واحد مسکونی در این شهرستان ها به صندوق اعلام شد.

وی گفت: مبلغ سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مربوط به ۴۳ واحد مسکونی نیز به دلیل مشکلات شماره حساب بانکی و شبا صاحبان واحدها برگشت خورد که پس از رفع مشکل به حساب افراد واریز خواهد شد.

ذاکریان اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای واحدهای خسارت دیده از زلزله در شهرستان‌های بشرویه و طبس پرداخت شده و خراسان جنوبی دارای رتبه ششم کشور در زمینه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha