۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85368834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلام ۱۶ اثر تاریخی و غیرتاریخی در نوبت بررسی برای ثبت ملی دارد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۱۶ اثر تاریخی و غیر تاریخی از استان در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوبت بررسی برای ثبت ملی هستند.

"فرزاد شریفی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آثار شامل پنج فقره اثر تاریخی، پنج اثر ناملموس، سه اثر منقول و سه تعیین عرصه و حریم فضاهای تاریخی است.

وی افرود: آثار تاریخی شامل بناهای به جاری مانده از ادوار گذشته، اثرهای ناملموس چون آداب و رسوم، البسه، خوراکی و بازی های بومی محلی و آثار نامنقول نیز شامل اشیای تاریخی است.

ایلام ۱۶ اثر تاریخی و غیرتاریخی در نوبت بررسی برای ثبت ملی دارد

شریفی یادآور شد: مدارک و اسناد آثار ارسالی از استان ایلام به وزارتخانه ارسال شده است و در جلسات دفاعیه، کارشناسان استان ادله خود را برای ثبت ملی این آثار به مسئولان وزارتخانه ارائه می دهند.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر سه اثر طبیعی شامل تنگ آبی زینگان و درختان کُنار و مُورد پس از دفاعیه های کارشناسان استان از سوی وزارتخانه ثبت ملی شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اضافه کرد: این منطقه با توجه به غنای تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود ظرفیت ها و پتانسیل های قوی متعددی برای ثبت آثار ملی بیشتری دارد.

به گزارش ایرنا، ۸۹۲ اثر تاریخی، طبیعی، مذهبی، یادمان و منطقه عملیاتی، منقول و نامنقول، ملموس و ناملموس از استان ایلام تاکنون ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha