عمل‌های جراحی در تنها مرکز درمانی اسفراین ۲۳ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- رییس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین گفت: عمل های جراحی تنها مرکز درمانی شهرستان در ۹ ماهه امسال به ۳ هزار و ۱۹۴ مورد رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

دکتر آرزو کرد رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عمل های جراحی مربوط به تیروئید، تعویض مفصل زانو، کوله سیستکتومی کاتاراکت و پیر چشمی، بلفاروپلاستی (پلک)، رفع تنگی مجرا و انواع کیست ها به روش های لاپاراسکوپی از مهمترین آنها است.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۹۸ مورد عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین انجام شد.

کرد رستمی گفت: جذب متخصصان جدید ارتوپدی، چشم، جراحی عمومی، زنان و کلیه و مجاری ادراری و تجهیز این بیمارستان به امکانات درمانی جدید موجب افزایش عمل های جراحی شده است.

وی با اشاره به تجهیز این شهرستان به نخستین دستگاه «ام آر آی»، خاطرنشان کرد: این دستگاه «ام آر آی» از به روز ترین تجهیزات درمانی و دارای بورد تونل ۷۰ برای کاهش ترس بیماران است.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین افزود: این دستگاه‌ محصول شرکت‌ زیمنس است و قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا را دارد.

کرد رستمی گفت: سرعت انجام «ام آر آی» در این دستگاه تا ۵۰ درصد است و با بهره برداری از آن چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا در اسفراین مرتفع شد.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد دارای یک بیمارستان با ۱۶۸ تخت فعال است.

۳۰ پزشک عمومی و ۵۲ پزشک متخصص در بیمارستان و مراکز بهداشتی زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین فعالیت دارند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha