شورای نگهبان بارمالی تحمیلی به بودجه را چکش‌کاری می‌کند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بار مالی تحمیل شده به لایحه بودجه ۱۴۰۳ به احتمال زیاد مورد ایراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و به تایید شورا نخواهد رسید.

غلامرضا شریعتی اندراتی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در فرایند بررسی و تصویب در مجلس دچار تغییراتی شده و سقف بودجه افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: واقعیت این است که منابع مالی هم که برای بار مالی تحمیل شده به بودجه در نظر گرفته شده قطعی نیست و تحقق آن با «اما» و «اگر» همراه است.

شریعتی افزود: ما چون دیدیم که درآمدهای مالیاتی دولت در سال جاری به طور کامل محقق شده و دولت درآمد خوبی از این بخش و همینطور از محل فروش نفت داشته تکالیفی را برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد بار مالی تحمیل شده به لایحه بودجه مورد ایراد شورای نگهبان واقع خواهد شد و به دلیل بار داشتن بار مالی به تایید شورا نخواهد رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در صورت ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال آینده، دولت و شورای نگهبان با توافق و چکش‌کاری بودجه در مسیر خدمت به مردم کار را به پیش خواهند برد.

به گزارش ایرنا، به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه عملا ۴۴۰ همت بار مالی به بودجه تحمیل کرده بدون اینکه منابع درآمدی آن مشخص باشد. این اتفاق یعنی ناترازی و کسر بودجه که سال بعد یقینا به تورم منجر خواهد شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha