کاظم نظری: توجه به موضوعات دینی و انقلابی در جشنواره تئاتر فجر۴۲ بی‌نظیر است

تهران- ایرنا- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجهی که چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر به موضوعات دینی، اسلامی، دفاع مقدسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته در هیچ یک از دوره‌های پیشین سابقه نداشته است.

کاظم نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره آثار و بخش های چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ظهار داشت: در بخش‌های استانی و منطقه‌ای و در چارچوب دیدارهایی که با مسئولان حوزه تئاتر استان‌ها داشتیم تاکید ما بر این بود که شورای سیاست‌گذاری و دریافت متون این دوره جشنواره، تمام تلاش را بر انتخاب متون ارزش‌های انقلاب اسلامی، دینی و اسلامی بگذارد که این اتفاق افتاد.

کاظم نظری: توجه به موضوعات دینی و انقلابی در این دوره از جشنواره تئاتر فجر بی‌نظیر است

چند اثر بی‌نظیر در حوزه دفاع مقدس داریم

نظری با اشاره به نمایش‌هایی چون تروما، روزگار سگی سگی، مرغ سحر، ترمز اضطراری، انگشتر و چاه، دل‌لرزه، وقتی خواب بودیم، سرجوقه، خون، دایره، لیلی و قاب خالی و عروس فلسطین به عنوان آثاری با موضوعات دینی، انقلاب اسلامی و شهدا گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر فجر، چند اثر بی‌نظیر در حوزه دفاع مقدس داریم که جنبه‌های طنز و رشادت و شهادت رزمندگان اسلام را توامان دارند.

در جشنواره تئاتر فجر امسال، درباره هویت ملی و شخصیت‌های ایرانی- اسلامی، فلسطین و غزه آثار مختلفی روی صحنه رفته اندمدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در چهل و دومین دوره از جشنواره تئاتر فجر، روی هویت ملی نیز کار کردیم که در طول ۴۱ دوره پیشین چنین اتفاقی نیفتاده که درباره شخصیت‌های ایرانی - اسلامی مانند سردار شهید قاسم سلیمانی، شهیدان باکری، تهرانی و ثقه‌الاسلام، تولید نمایشنامه داشته باشیم.

وی درباره جایزه بخش‌ هویت ملی توضیح داد: با همکاری انجمن آثار و مفاخر ایران، در زمینه ادبیات ایرانی هم آثاری در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند، در بخش دانشجویی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای هم کارهای ارزنده‌ای در جشنواره روی صحنه می‌رود.

این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع غزه و اهمیت آن و توجه جشنواره به این موضوع، خاطرنشان کرد: مانند همه کشورهای دنیا نسبت به اتفاقی که در غزه افتاد و جنایت‌هایی که رژیم کودک‌کش صهیونیستی انجام داد و شهدای بسیاری به دنبال داشت، هنرمندان کشور ما نیز واکنش نشان دادند.

وی افزود: بیش از ۱۷ اثر نمایشی با موضوع غزه تولید شده که در طول برگزاری جشنواره به روی صحنه می‌روند. تعداد آثار بی‌نظیر است و هنرمندان کشور نسبت به این مساله واکنش نشان دادند که جا دارد از معاون هنری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران مرتبط قدردانی کنم.

کاظم نظری: توجه به موضوعات دینی و انقلابی در این دوره از جشنواره تئاتر فجر بی‌نظیر است

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha