لایحه معاضدت حقوقی متقابل ایران و ونزوئلا به مجلس رفت

تهران - ایرنا - رئیس جمهور لایحه معاضدت حقوقی متقابل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در امور مدنی را برای تصویب در مجلس به قوه مقننه ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیس، رئیس جمهور کشورمان طی نامه ای خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را برای تصویب در مجلس، رئیس قوه مقننه ارسال کرد.

در نامه ارسالی رئیس جمهور به رئیس مجلس آمده لایحه مذکور در جلسه ۲۹ آذر سال جاری در هیأت دولت و به پیشنهاد وزارت دادگستری به تصویب رسیده بود.

بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی، کلیه توافق نامه ها و قراردادهای بین المللی باید به تصویب مجلس برسند.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده: با توجه به لزوم استقرار روشمند همکاری های قضایی میان ایران و ونزوئلا و با توجه به آثار مثبت تصویب این لایحه برای اتباع دو کشور و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه دولت های مذکور، این لایحه برای تصویب در مجلس تقدیم می شود.

لایحه معاضدت حقوقی متقابل متقابل ایران و ونزوئلا در یک مقدمه و ۲۴ ماده تنظیم شده و به صورت عادی به مجلس ارسال شده است؛ عمده مواد این لایحه در حوزه های مدنی اعم از قراردادهای دو جانبه اتباع این کشورها، حضانت، نفقه، تعهدات مالی اتباع طرفین قرارداد، ابلاغ اوراق احضاریه، ممنوعیت یا مصادره اموال اتباع طرف شکایت در دو کشور، تقسیم سهم ورثه و ... می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha