۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85367008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش محسوس دما و مه آلودگی پدیده جوی غالب در کردستان است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از روز یکشنبه پدیده جوی غالب در استان کاهش محسوس دما و مه آلودگی خواهد بود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد طی امروز تا صبح فردا تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان پیش بینی می‌شود که به موجب آن بارش باران و برف، در ارتفاعات و مناطق سرد بارش برف و کولاک، مه گرفتگی همراه با کاهش دید،وزش باد و کاهش دما مورد انتظار است.

وی افزود: از ظهر یکشنبه تا ظهر سه شنبه هوای استان نسبتا پایدار بوده و پدیده غالب کاهش محسوس دما و مه در ارتفاعات است بطوریکه برای صبح روزهای یکشنبه و دوشنبه کمینه هوا در اکثر نقاط استان زیر صفر درجه خواهد بود.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: از بعدازظهر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه با افزایش ناپایداری‌ها و نفوذ سامانه بارشی به استان در بعضی ساعات بارش باران و برف پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha