۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85366913
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

تخریب ۳۸۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی البرز

کرج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز گفت: ۳۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز اواخر هفته گذشته با حکم قضایی در اراضی کشاورزی این استان تخریب شد.

سرهنگ سید مجتبی موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تخریب این ساخت وسازها، ۳۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان البرز از ساخت و سازهای غیر مجاز پاکسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز با اشاره به عوامل تاثیر گذار در ترغیب و خرد شدن اراضی از جمله دلالان ، مشاوران املاک غیر مجاز ، بلوک زنی و مصالح فروشی های غیر مجاز که بیشتر در حاشیه روستاها فعالیت دارند، افزود: شناسایی و برخورد با این موارد نیز در راستای مصوبات قرارگاهی صیانت از اموال بیت المال دادگستری کل استان البرز در دستور کار است .

موسوی گفت: هفته گذشته نیز تعداد ۲۱ مورد واحد تجاری غیر مجاز خارج از بافت در حریم شهر چهار باغ استان البرز تخریب شد.

وی با قدردانی از حمایت های مسوولان استانی و خدمات رسان به ویژه پیگیری های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از طرح مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی البرز محقق شده است.

موسوی ضمن تاکید بر نقش همگانی حفاظت از اراضی اعلام کرد: شماره سامانه ای ۱۳۱ یگان حفاظت از اراضی ‌کشور بطور شبانه روزی آماده دریافت اخبار تغییر کاربری از سوی مردم است.

استان البرز ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha