۱۸ هزار متر از زمین‌های ملی بخش خرم‌آباد تنکابن رفع تصرف شد

نوشهر - ایرنا - رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۱۸ هزار متر اراضی ملی در بخش خرم‌آباد از توابع شهرستان تنکابن از دست متصرفان خارج و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری اعلام کرد: در راستای عمل به دستورالعمل اجرایی رئیس قوه‌ قضاییه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی کشور و با هدف مقابله با پدیده زمین‌خواری، دستگاه قضایی استان با هرگونه تعرض و تصرف افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های منابع طبیعی بدون اغماض و با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با پیگیری‌های رئیس حوزه قضایی بخش خرم‌آباد تنکابن، ۱۴ هزار متر از اراضی ملی در منطقه مازوبن سفلی این بخش با پیگیری رئیس حوزه قضایی خرم‌آباد رفع تصرف وآزادسازی شد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: همچنین ۴ هزار متر از اراضی ملی با ارزش و بکر روستای لشم در منطقه دوهزار که با قطع درختان شهرک‌سازی در آن آغاز شده بود نیز رفع تصرف به منابع طبیعی بازگردانده شد.

به گزارش ایرنا، اجرای احکام رفع تصرف و اعاده به وضع سابق عرصه‌های تصرف شده زمین‌های منابع ملی طی ماه‌های اخیر با جدیت بیشتری از سوی قوه قضاییه و اداره کل دادگستری مازندران در حال پیگیری و انجام است که در یکی از مهم‌ترین نمونه‌ها هفته گذشته قلع و قمع و تخریب ۲۴ ویلای لاکچری غیرمجاز در شهرک پالم‌پلازا در بخش کلارآباد از توابع شهرستان عباس‌آباد اجرا شد.

روز شنبه هفتم بهمن نیز اداره کل دادگستری مازندران اعلام کرد که با ورود دستگاه قضایی در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی، عملیات قلع و قمع ۶۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر آغاز شد که در یک مورد فرزند یک چهره مشهور اقتصادی که سابقه محکومیت هم دارد یکی از زمین‌های جلگه‌ای چندین هکتاری را برای ساخت و ساز آماده کرده است.

بخش خرم‌آباد تنکابن با برخورداری از یک نقطه شهری و ۳۵ نقطه روستایی یکی از مناطق گردشگرپذیر در غرب مازندران است. شهرستان تنکابن دست کم ۱۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha