تلاش اپراتورهای اینترنت ثابت و سیار برای افزایش کیفیت و سرعت

تهران- ایرنا- نمایندگان اپراتورهای اینترنت در پاسخ به ایرنا درباره برنامه‌های کوتاه‌مدتی که برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت دارند نکاتی را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، صبح امروز نشست «بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه‌ای» با حضور قائم مقام وزیر ارتباطات و مدیران عامل اپراتورها، نمایندگان آن‌ها و خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست بیژن عباسی آرند مدیرعامل اپراتور ایرانسل در پاسخ به ایرنا درباره برنامه‌ کوتاه مدتی که برای بهبود کیفیت و سرعت شبکه خود دارند به‌ طوری که کاربران آن را تا نوروز لمس خواهند کرد، گفت: در اپراتور ایرانسل برنامه‌هایی برای توسعه شبکه در کل کشور مخصوصا در مکان‌هایی که ترافیک بیشتری دارد را در دستور کار داریم و سعی می‌کنیم در تمام لایه‌ها توسعه را تسریع کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در ۲ ماه باقی‌مانده در سال این کار را با سرعت بیشتری جلو ببریم و با تاسیس سایت‌های جدید تجربه کاربری بهتری را برای هموطنان خود در تعطیلات نوروز رقم بزنیم.

حمید بهروزی معاون فنی و توسعه شبکه اپراتور همراه اول گفت: یکی از برنامه توسعه‌ای ما استفاده از باند فرکانسی ۲۳۰۰ است. تجهیزاتی در گمرک داشتیم که ترخیص شده و اگر بتوانیم آن را در ۲ ماه آینده در کلانشهرها نصب و راه‌اندازی کنیم در بحث کیفیت و سرعت بهبود خواهیم داشت اما باید به این نکته تاکید کنم که اثر افزایش تعرفه بر بهبود کیفیت کمی زمانبر است. ما باید درآمدی که از افزایش تعرفه حاصل می‌شود را به دست بیاوریم و خرید کنیم و پس از نصب و راه‌اندازی آن است که بهبود شبکه حاصل می شود.

«حسین ملازاده» مدیرعامل اپراتور رایتل نیز گفت: برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت شبکه اصلی خود در تهران داریم و اوایل سال بعد نیز در شهر تبریز شبکه هسته‌ای دیگری را ایجاد خواهیم کرد. این اقدامات بهبود وضعیت شبکه ارتباطی کشور را در به دنبال دارد. علاوه بر آن ارتقای فناوری سایت‌های موجود را نیز در دستور کار داریم و به همین واسطه تا پایان امسال ۹۰ درصد سایت‌ها به اینترنت نسل چهار مجهز می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha