۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85363240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر قزوین: انتخابات اصیل ترین نوع مشارکت مردمی است

قزوین - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر قزوین انتخابات را یکی از اصیل ترین نوع مشارکت های مردمی در عرصه تصمیم گیری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: انتخابات نقش موثری در تحقق عدالت اجتماعی ایفا می کند و از جایگاه ویژه ای نیز در نظام مقدس اسلامی برخوردار است.

علی فرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، موضوع برگزاری انتخابات را نمادی آشکار از مردم سالاری در جمهوریت نظام اسلامی برشمرد و اظهار کرد: نوع مشارکت مردم میهن اسلامی ما را در امور اجتماعی، سیاسی فرهنگی و سایر موارد، که با برگزاری انتخابات معین می شود را نمی توان در هیچ نقطه از جهان مشاهده کرد.

وی با اشاره به نقش نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی در راستای برطرف ساختن مشکلات حوزه های انتخابی خود، افزود: نمایندگان مجلس با همکاری و همراهی اعضای شوراهای اسلامی شهر به عنوان منتخبان مردمو به عنوان مدافعان حقوقی آنها با توجه به ظرفیت های موجود و جایگاهی که به عنوان قانونگذاری دارند می توانند در توسعه و آبادانی شهری و به ویژه مناطق کم برخوردار اقدامات قابل توجهی را به انجام برسانند.

فرمانی ادامه داد: منتخبان راه یافته به خانه ملت بدون شک با هم افزایی مسوولان شهری در پیشبرد برنامه های توسعه محلات می توانند منشا بسیاری از خدمات در شهرها و بسیاری از مناطق دیگر حوزه انتخابی خود نیز باشند.

این مسوول خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، شورای اسلامی شهر قزوین در این دوره همواره در سلسله نشست های خود و با هدف گفت و گو و تعامل، هم افزایی، استفاده از ظرفیت های موجود و اطلاع از اقدامات مورد نیاز برای رفع فوری مشکلات شهروندان از نمایندگان حاضر قزوین در مجلس شورای اسلامی به همراه سایر مدیران ارشد و دستگاه های ذیربط بهره مند بوده و دستاورهای مهم و اثرگذاری را نیز به همراه داشته است.

به گفته وی، مهمترین مسایل و راهکارهای مطرح شده در نشست با نمایندگان مجلس بررسی طرح های مربوط به مناطق کم برخوردار با نگاه ویژه به آن، رصد و تعیین اولویت رفع نقاط پرخطر و همچنین هماهنگی منابع استانی و شهری برای احیای بافت فرسوده شهری بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: پیگیری برای تخصیص بودجه های دولتی، گفت و گوهای تعاملی پیرامون مسایل کلان شهر قزوین و بررسی مسایل و موضوعات مربوط به حوزه های فرهنگی و گردشگری از دیگر موارد مهم انجام شده از سوی اعضای شوراهای شهر با نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی بوده که رهاوردهای خوبی را نیز به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha