روند بررسی بودجه سال آینده شهرداری در شورا؛ سهم۴۳ درصدی حمل و نقل عمومی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد که با بررسی‌های تخصصی بودجه سال آینده شهرداری در کمیسیون‌های مربوطه، این بودجه اول اسفند در صحن شورای شهر به تصویب برسد.

به گزارش ایرنا، محمد آخوندی در حاشیه جلسه امروز/یکشنبه/ شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران گفت: شهرداری برای سال آینده لایحه بودجه پیشنهادی ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی را تقدیم شورا کرده که این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بررسی شده است.

وی ادامه داد: در جلسه سوم بهمن ماه، کمیسیون تلفیق شورای شهر تشکیل می‌شود و درمورد سقف بودجه تصمیم گیری خواهد شد؛ بعد در صحن شورا این سقف تصویب و در نهایت جلسات با معاونت‌های مختلف شهرداری برگزار می شود.

به گفته آخوندی، ۴۳ درصد بودجه پیشنهادی سال آینده مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی است که عدد خوبی است و با نگاه مثبت اعضای شورا، این عدد حتما افزایش می‌یابد.

وی درباره رقم سقف بودجه مدنظر کمیسیون برنامه و بودجه، تاکید کرد: سه سناریو در کمیسیون بحث شده است اما باید در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به وضعیت درآمد پایدار و ناپایدار در لایحه بودجه ۱۴۰۳، یادآور شد: تلاش ما در کمیسیون این است که سهم درآمدهای پایدار را افزایش دهیم.

افزایش متمم بودجه امسال شهرداری

همچنین رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز صبح امروز در جمع خبرنگاران درخصوص متمم بودجه امسال شهرداری، گفت: با توجه به تغییرات مالی صورت گرفته، بودجه ۷۶ همتی شهرداری در متمم به بیش از ۱۰۰ همت افزایش یافت.

مهدی چمران با بیان اینکه یک دوربرگردان دیگر در بزرگراه ارتش باقی مانده که اجرایی می شود و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: پل B9 در نگهداشت، مکانیزه است. با توجه‌ به سردسیر بودن منطقه و احتمال یخ بندان، از موادی که آسیبی به آسفالت نمی‌زند در این پل استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت پل بعدی پیشنهاد ما این بود که از المنت استفاده شود تا سطح را گرم نگه دارد، گفت: این نوع ساخت برای اولین بار در کشور مورد توجه بوده است.

چمران با تاکید بر اینکه متاسفانه جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی مدتها چندان مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار کرد: در طول این مدت مرتباً دکل نصب شد و امروز جمع‌آوری‌ آن کار سختی است اما امیدواریم برای جمع‌آوری این دکل‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش شهر رئیس شورای شهر تهران همچنین در صحن شورا ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه پلاسکو، اظهار کرد: یادبود این حادثه هر سال هشداری برای ساختمان های ناایمن است. امیدواریم با همکاری صاحبان ساختمان ها و سازمان آتش نشانی و دیگر سازمان های مربوطه، ایمنی ساختمان ها حاصل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha