سفر وزیر فرهنگ برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آورده داشت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان امسال به استان ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آورده داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت شنبه شب در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۱۲ آبان امسال شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان جنوبی بودیم و درخواست‌های از ایشان داشتیم که یکی یکی در حال محقق شدن است.

وی با اشاره به افتتاح خانه فرهنگ خراسان جنوبی با زیربنای ۲ هزار متر مربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعال‌سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی از جمله درخواست‌ها در این سفر بود که اکنون در حال تحقق و انجام است.

استاندار خراسان جنوبی به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه صندوق اعتباری هنر برای حمایت از هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

قناعت افزود: یکی دیگر از درخواست‌های ما برگزاری مراسم نکوداشت نامداران در قید حیات خراسان جنوبی بود که امشب در حال برگزاری است.

وی با اشاره به پیشرفت هفت درصدی پروژه تالار مرکزی شهر بیرجند به عنوان یک پروژه نیمه تمام چندین ساله، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این استان قول اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال را برای فعال‌سازی این پروژه را داد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین وی اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن علامه فرزان بیرجند را داد تا این طرح نیمه تمام هم به سرانجامی برسد.

قناعت، خراسان جنوبی را استانی با اصالت و ریشه دانست و افزود: خراسان جنوبی با ۹ اثر ثبت جهانی جزو استان‌های اول یا دوم کشور به لحاظ ثبت آثار ثبت جهانی است و این استان دارای غنای تاریخی بالایی است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و توطئه‌های دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های رای گفت: ۱۱ اسفند امسال ایران اسلامی یک نبرد بزرگ با نظام سلطه دارد و هرچه درصد مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد امنیت پایدار و قدرت چانه‌زنی ما در سطح بین المللی بیشتر خواهد شد.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آورده داشت

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم گفت: حضور ما در این استان در ابتدای حرکت کاروان هفت بحر هنر به ما چشم‌اندازهای بسیار بلندتری داد که امیدواریم استان‌های بعدی نیز همانطور که شما مردم عزیز و فرهنگ دوست بیرجند به این آیین نکوداشت علاقه نشان دادید، استقبال کنند.

سید مجید پوراحمدی افزود: آیین نکوداشت هنرمندان و نامداران فرهنگ و هنر پیش از این در خوانسار، گیلان، زنجان، اردبیل و بم توسط صندوق اعتباری هنر و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان، نامداران، خانواده‌ها و مردم استان‌ها قرار گرفت.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آورده داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: در سیاست‌های تحولی دولت سیزدهم توجه به پیشکسوتان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه یک اصل در حوزه تحولی است.

علی فرخنده افزود: در همین راستا با حمایت استاندار خراسان جنوبی که در تصویرسازی درست از استان یار و یاور ما بودند این همایش گرامیداشت نامداران را برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: امسال بعد از دهه ۸۰، چهار اثر هنرمندان عرصه نمایش استان خراسان جنوبی برای اولین بار به جشنواره منطقه‌ای کشور راه یافت و یک اثر (نمایش فخرالزمان به کارگردانی مهدی مسروری از بیرجند) به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

فرخنده بیان کرد: تله تئاتر «بی‌قرار» سیمای شبکه خاوران و رادیو تئاتر صدای خاوران «رنا» به چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر راه یافت.

وی گفت: در حوزه هنرهای تجسمی هم با رشد حدود ۳۰۰ درصدی، امسال ۴۵۰ اثر به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان خراسان جنوبی رسید و آثار برگزیده‌ای را در بخش تجسم هنر در سطح ملی داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: سایر عرصه‌های هنری استان هم در حال رشد و تکاپو است و روزهای روشن‌تر و پررونق‌تری با همت مسئولان استان پیش‌روی عرصه فرهنگ، هنر و رسانه‌ خراسان جنوبی قرار دارد.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آورده داشت

آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی شامگاه شنبه با حضور استاندار، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، جمعی از هنرمندان کشوری و استان در محل فرهنگسرای بیرجند برگزار شد.

در ششمین آیین نکوداشت که از سوی صندوق اعتباری هنر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، ذیل برنامه «هفت بحر هنر» برگزار شد، اسماعیل آذر (استاد زبان و ادبیات فارسی)، ابوالفضل پورعرب و فرهاد قائمیان بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون نیز حضور داشتند.

۱۰ نفر از هنرمندان شاخص خراسان جنوبی در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، نویسندگی و موسیقی چون محمدجعفر یاحقی، محمدرضا حقگو، پروفسور مهدی بلالی مود، احمد کامیابی مسک، محمود رفیعی همچنین غلامرضا بهنام، مهدی اسماعیلی مود و برادران احمد، محمد و ابراهیم سلم‌آبادی دارای درجه یک هنر در این مراسم تجلیل شدند.

همچنین از لوح یادبود مفاخر در قید حیات خراسان جنوبی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha