فلسطینی‌ها با مقاومت خود قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را به چالش کشیدند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مردم فلسطین با مقاومت خود قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را به چالش کشیدند و ادعاهای آنها را برملا کردند و به تعبیر سید مقاومت اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان اظهار کرد: فلسطینی‌ها با مقاومت خود پرده از نقاب دروغین استکبار جهانی یعنی آمریکا و هم دستانش برداشتند و دروغ بودن شعار دفاع از حقوق بشر آن‌ها را بر ملا کردند که با شهادت این تعداد از جمعیت نه تنها حمایتی صورت نگرفت بلکه از اسرائیل متجاوز حمایت کردند.

وی ادامه داد: فلسطینی‌ها با مقاومت خود پرده از نفاق برخی از سران دولت‌های به ظاهر اسلامی هم برداشتند، دولت‌هایی که ادعای مسلمانی داشته و شعار حمایت از فلسطین می‌دهند اما روابط خود را با اسرائیل قطع نکرده و پشتیبانی خود از آن‌ها را کم نمی‌کنند و در کنار تامین سوخت هواپیماهای اسرائیل، آذوقه‌ای که از سرزمین‌ آن‌ها عبور کرده و به اسرائیل می‌رسد را مانع نمی‌شوند.

امام جمعه زاهدان گفت: برای برخی از دولت‌های اسلامی جای شرمساری دارد که هیچ اقدامی نمی‌کنند، اما کشوری مانند آفریقای جنوبی برای حمایت از مردم فلسطین در دیوان لاهه از اسرائیل شکایت و اقامه دعوا کند، کشوری که نه مسلمان و نه عرب است اما غیرت انسانی دارد که این برای دولت‌های اسلامی که هیچ اقدامی نمی‌کنند جای خجالت دارد.
وی بیان کرد: البته جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و ایران در حد توان خود پشتیبانی‌هایی داشته‌اند اما در میان همه این‌ها کار مردم یمن کاری کارستان بود و اعلام کردند کشتی‌هایی که به مقصد اسرائیل باشد مورد تعرض قرار می‌گیرد و به وعده خود عمل کردند و آمریکا و انگلیس آن‌ها را تهدید و سپس به آن‌ها حمله کردند اما مردم یمن اعلام کردند ما تا به حال شرمنده فلسطینی‌ها بودیم و اکنون که مورد بمباران قرار گرفته‌ایم شریک غم فلسطینی‌ها بوده و از راه خود و حمایت فلسطین دست بر نمی‌داریم.

آیت الله محامی عنوان کرد: امروز جمعه به عنوان روز "غزه" نامگذاری شده؛ غزه مظلوم و مقتدر که بیش از ۱۰۰ روز مقاومت کرده و در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار شهید، مفقود و مجروح و به طور میانگین روزی یک‌هزار نفر شهید، مفقود و مجروح داشته‌اند و همچنان مقاومت آن‌ها ادامه دارد.
وی با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان بیان کرد: در حادثه تروریستی کرمان در یک روز حدود ۳۰۰ نفر مجروح و شهید شدند و دل‌های مردم ما را آزار داد اما در غزه از مجموع جمعیت ۲ میلیونی در ۱۰۰ روز این آمار از شهدا مفقودین و مجروحین نشان از مقاومت جانانه دارد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اجلاس سراسری ائمه جمعه و نمایندگان محترم ولی‌فقیه که در تهران برگزار شد افزود: در این اجلاس در جلساتی روئسای قوای مجریه و مقننه و برخی از مسوولان شرکت کردند و نمایندگان ولی‌فقیه مطالبات جمع‌بندی شده مردم در نقاط مختلف کشور را بیان کردند و مسوولان پاسخ‌ها و وعده‌هایی دادند و امیدواریم این جلسات ثمربخش باشد و نتیجه آن را در بهبودی وضعیت کشور ببینیم.
وی افزود: پایان اجلاس با دیدار مقام معظم رهبری بود و ایشان پس از دریافت پیام‌های محبت‌آمیز مردم به نقل از ائمه جمعه خواستار ابلاغ سلام خود به مردم در نقاط مختلف کشور بودند و بنده نیز سلام گرم و پر از محبت ایشان را خدمت همه نمازگزاران و مردم عزیز استان تقدیم می‌کنم.
آیت الله محامی اظهار کرد: در میان نکات متعددی که مقام معظم رهبری فرمودند در رابطه با جایگاه مردم و نقش مهم آن‌ها در نظام اسلامی تاکید ویژه داشتند از جمله حضور در پیروزی انقلاب، رای به جمهوری اسلامی و حضور در عرصه‌های مختلف از جمله انتخاب رهبری از طریق نمایندگان مجلس خبرگان و انتخاب رئیس جمهور ایشان عنوان کردند که مردم ما خوب، متدین و در تمامی عرصه‌ها حضور داشته‌اند و در این جهت به طور مفصل سخن گفتند.
وی گفت: مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه، شفیقانه، مهربانانه و با نگاه پدری به آحاد امت فرمودند مردم ما خوب هستند و ممکن است کسی دارای عیب و ایرادی باشد اما مومن و ایمانی است و با تواضع فرمودند همه ما دارای عیب هستیم و عیوب سبب نمی‌شود که ما مردم را کنار بزنیم و البته ایشان این نکته را به طور مکرر بیان فرموده‌اند اما تاکیدات در این جهت برای همه ما راهگشا و درس آموز است.
امام جمعه زاهدان گفت: ما باید نگاه خود را به مردم اصلاح کنیم و اگر برداشت کسی از ظواهر این باشد که مردم دل در گرو اسلام و ایمان الهی ندارند این گونه نیست و مسوولان باید نگاه خود به مردم را اصلاح و تلاش کنند تا به این مردم خوب، شریف و متعهد بیش از گذشته خدمت کنند.
وی بیان کرد: یکی از عرصه‌ها انتخابات است و همان طور که از مردم انتظار می رود حضور پر شور داشته باشند مسوولان هم باید زمینه این حضور پر شور را فراهم کنند و یک کار این است که دستگاه‌های نظارتی که وظیفه تایید صلاحیت نمایندگان را دارند اجازه دهند نمایندگانی از افکار و سلایق مختلف در عرصه نامزدی انتخابات حضور پیدا کنند و البته در محدوده خانواده انقلاب چرا که خط قرمز ما انقلاب اسلامی، رهبری معظم و قانون اساسی است اما باید در میان خانواده انقلاب سلایق و افکار مختلف اجازه حضور در انتخابات را داشته باشند تا هر کسی با هر فکر و سلیقه‌ای بتواند کاندید مورد نظر خود را انتخاب و در انتخاب شرکت کند.
امام جمعه زاهدان به ارائه گزارشی از سفرهای شهرستانی خود پرداخت و عنوان کرد: سفرهای شهرستانی به مناطق مختلف سیستان و بلوچستان داشتیم و این سفرها با هدف گفت‌وگو و شنیدن مشکلات مردم و کمک به مردم برای بیان مطالبات بود که جلسات و برنامه‌های خوبی داشتیم و محور عمده مشکلات را فهرست و پس از بازگشت نیز مشکلات را به استاندار عنوان کردیم که خوشبختانه استاندار نیز در جریان بخش زیادی از این مشکلات بودند و اقدامات صورت‌ گرفته و در دست اجرا را بیان کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در ستاد نماز جمعه زاهدان شاهید یک تغییر و تحول بودیم و به پیشنهاد جمعی از دوستان عمارصمصام به عنوان مسوول جدید انتخاب شدند و از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین کهخاسلیم تشکر می‌کنیم .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha