امام‌جمعه ساری: رفع مشکلات کشاورزان مازندران در اولویت کاری مسئولان باشد

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برطرف کردن مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات دامی و باغی این استان با توجه به نقشی که مازندران در امنیت غذایی کشور دارد باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولان قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ساری با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که از ۲۴ تا ۲۶ دی در تهران برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش که با حضور رؤسای ۲ قوه مجریه و مقننه و برخی از وزرا برگزار شد، به عنوان یکی از سخنرانان دقایقی زمان در اختیار داشتم که سعی کردم در حد امکان مشکلات استان را در سه حوزه کشاورزی، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی بیان کنم و خواستار رفع این چالش‌ها شوم.

وی افزود: درباره کشاورزی، معضلات کشاورزان، نهاده‌های دامی، قیمت نامناسب تولیدات کشاورزی و مرکبات در سال جاری نکاتی را مطرح کردم تا بخشی از دغدغه‌های مردم استان را به مسئولان انتقال دهم.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در هفته‌های اخیر مورد انتقاد کشاورزان قرار گرفته و در استان نیز جلساتی برای حل آن برگزار کردیم، تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و صدور سند به نام دولت است که مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد می‌کند. معتقدیم آیین‌نامه مربوط باید تغییر کند و این درخواست را به مسئولان دولت انتقال دادم.

محمدی لایینی اظهار کرد: می‌توان به مردم گفت که در حریم و بستر ساخت و ساز نشود. اما افزایش محدوده حریم و بستر اتفاق خوبی نیست. از استاندار محترم هم می‌خواهم که به عنوان مدیر ارشد استان پیگیری کند تا آیین‌نامه‌هایی که مغایر با عدل و انصاف است اجرا نشوند.

وی به صدور اسناد مالکیت برای عرصه‌های منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی عکس هوایی سال ۱۳۴۶ را ملاک قرار می‌دهد و می‌گوید هر زمینی که آن زمان لکه سبز بود مال منابع طبیعی است و تملک می‌کند. امروز در این زمینه کشاورزان با منابع طبیعی مشکل جدی دارند. فقهای شورای نگهبان مالکیت تا پیش از سال ۱۳۶۵ را رسمیت شناخته‌اند. اما قانون هنوز تغییر نکرد و خودش را با این فتوا تطبیق نداد.

امام جمعه مرکز استان تصریح کرد: قانون هم باید از سال ۱۳۴۶ به ۱۳۶۵ تغییر یابد. این موضوع را هم درخواست کردم که نمایندگان مجلس در این زمینه به طور جدی ورود کنند. دیروز نیز در جلسه با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این نکات را یادآوری کردم. با پیگیری‌های استاندار این مساله باید به نتیجه برسد.

برپایی باشکوه سنت اعتکاف

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف اظهار کرد: پارسال در کشور بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر معتکف داشتیم که اکثریت آن‌ها نسل جوان و نوجوان بودند. انشالله امسال هم این سنت را مردان، زنان و به ویژه نسل جوان ما باشکوه انجام دهند.

محمدی لایینی خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید برای اقامه امر اعتکاف در جامعه و اجرای آن پای کار بیایند و کمک کنند. سازمان تبلیغات، اوقاف، فرهنگ و ارشاد و همه نهادها، مساجد و هیئت‌های امنا و پایگاه‌های مقاومت همکاری کنند تا در مساجد اعتکاف به بهترین نحو انجام شود و معتکفان هم در پایان از مسجد و دست‌اندرکاران و مسئولان رضایت داشته باشند.

حمایت از حملات سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها

امام جمعه ساری به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: سپاه مقتدر با شناسایی لانه‌های تروریست‌پرور در اقلیم کردستان عراق، سوریه و پاکستان این لانه‌های جنایت را هدف حملات موشکی قرار دادکه بابت این اقدام به موقع از سپاه مقتدر قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: امروز بهتر می‌توانیم بفهمیم که توان دفاعی و پیگیری برای تقویت توان نظامی ایران چقدر اهمیت دارد. اگر با نگاه برخی‌ها به دنبال نگرش گفتمان‌سازی و گفت‌وگو بودیم امروز برای دفاع از کشور توان دفاعی لازم را نداشتیم. نتیجه پیگیری برای تحقق ایران قوی این شد که توان سلاح‌های دفاعی ما به حدی است که دشمنان می‌ترسند تهاجم کنند و تعرض داشته باشند.

محمدی لایینی با اشاره به مقاومت انصارالله یمن در روزهای اخیر نیز تصریح کرد: یمنی که حدود هفت سال توسط عربستان تحت حمله قرار داشت امروز آن‌قدر قدرت دارد که می‌تواند دریای سرخ و خلیج عدن را برای کشتی‌های امریکایی و اسراییلی ناامن و شمال سرزمین‌های اشغالی را بمباران کند. امروز مجاهدان عراق برای نیروهای امریکایی و اسراییلی منطقه را ناامن می‌کنند.

وی افزود: همه دنیا قبول دارند مردم غزه مظلوم و پیروز هستند. رژیم غاصب در نظر آحاد مردم دنیا هم ظالم و گرگ خونخوار و بی‌رحم و هم مغلوب و شکست خورده و متلاشی شده است. امیدواریم این رژیم فاسد غاصب هر چه زودتر از صحنه روزگار محو شود و مظلومان غزه پیروز به خانه‌های خودشان بازگردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به در پیش بودن انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: رهبر فرمودند انتخابات صرفا تکلیف نیست و حق ملت است. فرصتی است که حق آن‌هاست و حق خودشان را باید استیفا کنند. علاوه بر این که یک تکلیف شرعی و وجدانی و ملی است، حق هم هست. باید همه پای صندوق‌های رای و انتخابات مشارکت جانانه پرشور حداکثری داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha