استاندار مازندران: مدیریت امور کشاورزی به مردم واگذار شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: همه فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی باید از ساختار دولتی خارج و به مردم سپرده شود که برای تحقق این هدف تشکیل شرکت‌های تعاونی با عضویت کشاورزان و بهره‌برداران ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: ظرفیت و توان مازندران در تولیدات کشاورزی بسیار بالاست و می‌تواند تحول اقتصادی شگرفی را رقم بزند. اما تحقق این هدف منوط به هم‌افزایی کشاورزان برای شکوفا شدن ظرفیت‌ها و به‌روزآوری فعالیت‌های کشاورزی و همچنین حمایت‌های دولت برای معرفی این ظرفیت به بازارهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: در حال حاضر وجود و فعالیت دلالان مهم‌ترین چالش حوزه کشاورزی و بازار مرکبات در مازندران است. ضمن این‌که با وجود تولید بسیار زیاد مرکبات صنایع تبدیلی در استان وجود ندارد و خام‌فروشی سبب شده که میزان ضایعات تولید محصولات کشاورزی در استان زیاد باشد.

استاندار مازندران با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های صادرات مرکبات از راه دریا گفت: این موضوع در رشد صادرات و حمایت از باغداران تاثیر بسزایی دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به گردشگرپذیر بودن این استان خاطرنشان کرد: استان مازندران به‌عنوان قطب گردشگری متاسفانه از مباحث دانش‌بنیان بهره نبرده و لازم است که در این زمینه تلاش و برنامه‌ریزی جدی صورت پذیرد.

حسینی‌پور افزود: بسیاری از مردم دیگر استان‌ها درمازندران خانه دوم دارند و با حضور مسافران و گردشگران شمار خدمات گیرندگان افزایش پیدا می‌کند. اما با وجود ارائه خدمات ملی مازندران از اعتبارات ملی بهره‌مند نمی‌شود و به مسافران و خوش‌نشینان از سرانه مردم استان خدمات داده می‌شود.

استاندار مازندران به اولویت‌ها و تلاش‌های دولت سیزدهم برای افزایش رفاه جامعه اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است. کارنامه دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته در مازندران مشهود است و همه مدیران خستگی‌ناپذیر استانی و شهرستانی برای شکوفایی ظرفیت‌های استان جهادی پای کار آمدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha