۲میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

قم- ایرنا- معاون وزیر و رییس مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی حضور دارند، گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: رویکرد مدارس غیردولتی با نگاه به اهداف آموزشی و تربیتی طراحی شده‌است چرا که همه مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی مجری سیاست آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از خلاقیت‌های مدارس غیردولتی اضافه کرد: برخی از فرهیختگانی که در آموزش و تربیت دارای تجربه‌های مفید بوده و دغدغه‌ مند کشور و نظام اسلامی هستند دارای تجربه‌های ارزشمندی می‌باشند که تسری آن به مدارس دولتی مفید است.

معاون وزیر و رئیس مراکز و مدارس غیر دولتی بااشاره به اینکه ۲۱۰ هزار نفر از معلمان با موسسین مدارس غیردولتی قرارداد دارند، گفت: توانمندسازی معلمان یکی از اصول بسیار ضروری است که این مهم با اجرای ۳۶۰ ساعت برنامه آموزشی برای آنان با محوریت آموزش‌های عقیدتی و بصیرت افزایی صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی محقق می‌شود.

محمود زاده افزود: نیروی انسانی که برای کشور تربیت می‌شود برای آینده ایران اسلامی است و فرقی ندارد که در چه مدرسه‌ای باشد و برای اجرای این طرح‌های توانمندسازی استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه با به کارگیری اساتید برجسته علمی و تربیتی ضروری است.

بیش از ۱۶میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی کشور تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha