السودانی: عراق پایان دادن به حضور ائتلاف خارجی را در برنامه‌ خود دارد

تهران - ایرنا - نخست وزیر عراق از گنجانده شدن برنامه پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در خاک عراق در دستورالعمل وزارتخانه های این کشور خبر داد. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: بغداد پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف در خاک عراق را در برنامه وزارتی خود گنجانده است.

وی در عین حال افزود که عراق برای همکاری با ائتلاف در زمینه تسلیحات و آموزش مانعی ندارد.

در این نشست موضوع پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف در عراق که دولت السودانی پس از پیشرفت نیروهای عراق در زمینه های آمادگی در برنامه وزارتی خود گنجانده است و همچنین اهمیت توافق بر سر مراحل اجرای اقدامات جهت پایان دادن به ماموریت نیروهای ائتلاف از طریق گفت وگوهای دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استولتنبرگ نیز از تلاش ها و اقدامات دولت محمد شیاع السودانی برای حمایت از عملکرد نیروهای امنیتی در تعقیب بقایای گروه های تروریستی و تقویت امنیت و ثبات عراق قدردانی کرد.

پارلمان عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید حاج «ابومهدی المهندس» نائب رئیس پیشین سازمان «الحشد الشعبی» عراق در دی ماه ۹۸، طرح اخراج نیروهای خارجی از خاک این کشور را تصویب کرد.

اخیرا و درپی حمله آمریکا به نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق که زیر مجموعه وزارت دفاع این کشور است، السودانی و محافل سیاسی عراقی بر آغاز گفت وگو با ائتلاف به سرکردگی آمریکا جهت خروج نیروهایش از خاک عراق تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha