تحریم‌های جدید کره‌جنوبی علیه کره‌شمالی

تهران – ایرنا – سئول در اقدامات تقابلی جدید علیه پیونگ‌یانگ، امروز چهارشنبه، دو فرد، سه نهاد و ۱۱ کشتی مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تحریم کرد.

به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد اهدافی که به تازگی در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند، عمدتاً در قاچاق غیرقانونی انرژی در دریا دست داشته‌اند.

اعلام این تحریم‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی یک موشک مافوق صوت سوخت جامد میان برد جدید شلیک کرد که کره جنوبی و آمریکا به عنوان نقض جدی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به شدت آن را محکوم کردند.

پیونگ یانگ همچنین خبر داده است برخی نهادهای دولتی را که چندین دهه است روابط بین دو کره را مدیریت می‌کنند تعطیل می‌کند و همسایه جنوبی را کشوری جدا و دشمن اعلام کرده است.

ارتش کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد نیروی دریایی این کشور تمرینات دریایی مشترک سه روزه خود با نیروهای آمریکایی و ژاپنی شامل ناو هواپیمابر آمریکایی کارل وینسون را از روز دوشنبه برگزار کرده است تا بیشتر مهیای پاسخ احتمالی به تهدیدات کره شمالی باشد.

نمایندگان هسته‌ای کره جنوبی و ژاپن و آمریکا نیز قرار است روز پنجشنبه در سئول گفت وگو کنند.

رهبر حزب دموکرات اپوزیسیون کره جنوبی که مدت‌هاست برای آشتی بین دو کره تلاش می‌کند، روز چهارشنبه از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دلیل توصیف کره جنوبی به عنوان «دشمن اصلی» انتقاد کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی گفته است اقدام پیونگ یانگ یک اقدام سیاسی با هدف تقسیم کره جنوبی بوده و هشدار داده است هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی با پاسخ‌هایی در «مقیاس چندبرابری» مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha