۲۶ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85356533
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره هدف قرار دادن یک کشتی صهیونیستی

تهران-ایرنا- نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای از عملیات جدید خود علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی مرتبط با این رژیم در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیاتی کشتی «زوگراویا» را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود، هدف قرار داد.

وی گفت: هدف‌گیری این کشتی با تعدادی موشک مناسب دریایی و اصابت مستقیم انجام شد.

یحیی سریع همچنین افزود: عملیات هدف گیری پس از رد تماس‌های هشدار ارتش یمن توسط خدمه کشتی انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خاطرنشان کرد: ما به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حمل و نقل دریایی رژیم اسرائیل و حرکت کشتی‌های مرتبط با آن در دریای سرخ و دریای عرب تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد: ما به اتخاذ تمامی اقدامات دفاعی و تهاجمی در چارچوب حق مشروع دفاع از یمن و ادامه همبستگی عملی با فلسطین ادامه می‌دهیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شبکه الجزیره عصر امروز به نقل از این منبع نظامی یمنی اعلام کرد که ارتش این کشور یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

در همین راستا، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۱۰۰ مایل دریایی در شمال غرب «الصلیف» یمن دریافت کرده است.

شرکت امنیت دریانوردی انگلیس (امبری) در این باره اعلام کرد: یک موشک به کشتی باری با پرچم مالت اصابت کرد که در حال عبور از جنوب دریای سرخ بود.

امبری همچنین اعلام کرد: این کشتی در فاصله ۷۶ مایلی دریایی شمال غربی الصلیف در یمن مورد اصابت قرار گرفت.

روزنامه تلگراف در این باره نوشت: کشتی یونانی که توسط حوثی‌ها (انصارالله یمن) هدف قرار گرفت از ویتنام به سمت اسرائیل درحال حرکت بود.

رویترز نیز به نقل از یک منبع در وزارت کشتیرانی یونان گزارش داد: یک نفتکش باری متعلق به یونان در سواحل یمن هدف موشک قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha