جامعه بین‌الملل برای پیگیری پرونده نسل‌کشی صهیونیست‌ها همراهی کند

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: اجماع گسترده بین‌المللی و مشارکت مسوولان وزارت امور خارجه و قوه قضاییه ایران در موضوع طرح مسئله نسل‌کشی توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در دادگاه لاهه برای انزوای رژیم صهیونیستی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد تاریخی امام(ره) این شهر افزود: روز گذشته وکلایی از آفریقای جنوبی طرح دعوا علیه اسرائیل غاصب با اتهام جرم نسل‌کشی در عالی‌ترین دادگاه بین‌المللی لاهه هلند را با ۸۴ صفحه سند ارائه دادند که اندک زمانی بعد رییس‌جمهور رژیم جنایکار صهیونیستی نسل‌کشی را تکذیب کرد.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ هزار زن، بیش از ۱۰ هزار کودک و در کل حدود ۲۳ هزار انسان، با موشک و بمباران در طی ۱۰۰ روز کشته شدند، آیا این تعداد کشت و کشتار نسل‌کشی محسوب نمی‌شود؟

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: دیشب وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای خبر خوبی از دستگیری ۳۵ نفر از عوامل تروریستی در کرمان داد و رهبر معظم انقلاب فرمودند تمام دست‌های پشت پرده شناسایی و دستگیر شوند و همچنان تلاش‌ها برای شناسایی تمام عوامل جنایتکار حادثه تروریستی زائران کرمان ادامه دارد.

وی با اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم افزود: دشمنان با حربه‌های مختلف به دنبال کاهش حضور مردم در صحنه است و در این شرایط باید با راهبرد دشمنان در ناامید کردن مردم مقابله کرد و مشارکت قوی را رقم زد.

رفع مشکلات مردم ایوانکی گرمسار پیگیری شود

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه ایوانکی گرمسار یک منطقه صنعتی است، بیان کرد: بخشی از درآمد استان سمنان از ایوانکی تامین می‌شود، اما مردم این منطقه با مشکلات اساسی مواجه هستند که انتظار می‌رود رفع این موارد مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: مشکل کم‌آبی، نبود اداره‌ها و وجود مشکلات زیرساختی از جمله فرهنگی، آموزشی، و درمانی در شهرک جدید ایوانکی محل اجرای نهضت ملی مسکن وجود دارد که باید مورد بررسی و رفع قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه استاندار سمنان و مسوولان برای رفع مشکلات مردم ایوانکی تلاش می‌کنند و به تازگی به این منطقه سفر داشتند، افزود: پیشنهاد می‌شود برای رفع‌کم‌آبی آبرسانی به ایوانکی از تهران پیگیری شود، چرا که در شهرک جدید ایوانکی قرار است سرریز جمعیت استان تهران ساکن شوند.

امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز عملیات کربلای پنج در ۱۹ دی‌ ۱۳۶۵ و گرامیداشت یاد شهدا، بیان کرد: یکی از سخت‌ترین عملیات‌ها در دفاع مقدس کربلای پنج بود، که تعداد زیادی از غیورمردان از استان سمنان در آن حضور داشتند.

وی بیان کرد: دیروز نیروی دریایی ارتش با حکم قضایی یک فروند نفتکش ایرانی را که مدتی قبل سرقت شده بود، پس‌گرفتند که از خبرهای خوش روزهای گذشته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: پنجشنبه پیش‌رو لیله الرغائب است، افراد می‌توانند در این روز روزه بگیرند و نماز این شب بخوانند و از ثواب آن بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha