۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85350869
T T
۲۷ نفر

برچسب‌ها

بارش برف سنگین در راه های البرز / مسافران  احتیاط کنند

کرج - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اعلام کرد: هم اکنون شاهد بارش سنگین برف همراه با کولاک در راه های کوهستانی البرز هستیم و از سفر غیر ضرور در جاده های البرز باید پرهیز کرد.

"حمید پرورشی" روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر اینکه تا چهارروز آینده برف سنگین و باران در راه های مواصلاتی استان خواهیم داشت، ۲۰۰ نیروی راهداری استان در قالب ۳۵ تیم به همراه تجهیزات سبک ، نیمه سنگین و سنگین در ۱۵ راهدار خانه البرز مستقر شده اند.

وی با اشاره به اینکه تیم های راهداری از ساعات اولیه صبح روز گذشته در حالت آماده باش به سر می برند، اظهار کرد: بارش بسیار سنگین برف همراه با کولاک و مه در راه های مواصلاتی و کوهستانی البرز وضعیت ویژه ای را برای محورهای هشتگرد – طالقان به وجود آورد که اکنون این راه تا اطلاع بعدی بسته است.

وی بیان کرد : همچنین در جاده کرج – چالوس بارش سنگین و متناوب برف سبب شده تا چندین بار عملیات پاکسازی و ماسه و نمک پاشی در این محور صورت بگیرد .

پرورشی تاکید کرد: محدودیت های مقطعی طی مدت بارش های که اکنون در استان داریم دور از انتظار نیست و مسافرانی که سفر ضروری دارند می بایست قبل از حرکت با شماره ۱۴۱ در خصوص آخرین وضعیت راه های استان تماس بگیرند ضمن آنکه قبل از سفر از پر بودن باک ماشین اطمینان حاصل کنند و وسایل گرمایشی مانند پتو به همراه داشته باشند .

وی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای مسافران ضروری است و از کنترل برف پاک کن ماشین قبل از حرکت غافل نشوند.

پرورشی با اشاره به اینکه اکنون بارش متناوب باران در آزاد راه های استان را شاهد هستیم ، گفت: بعد از ظهر بارش در آزاد راهها نیز سنگین تر خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: امسال ۱۱ هزارو ۵۰۰ تن نمک و حدود ۴۶ هزار تن ماسه درراه های استان ذخیره شده و این آمادگی وجود دارد که تا حجم بالای بارش برف بتوانیم راه ها را باز نگه داریم .

این مسئول اظهار کرد: روز گذشته تا الان حدود ۳۰۰ تن نمک و ۱۲ هزار تن ماسه در جاده های برفگیر و کوهستانی استان البرز بخش شده است .

پرورشی گفت: اولویت اول راهداری برای نگهداری راه های اصلی و شریانی و سپس راه های روستایی و فرعی است.

حدود یک هزار و ۶۶۶ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی و روستایی در استان البرز وجود دارد، ۱۸ درصد ترافیک راه های کشور در استان البرز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha