۸۰۰ هزار مترمربع معابر روستاهای خراسان شمالی آسفالت شد 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۸۰۰ هزار متر مربع از معابر روستایی استان در ۲ سال گذشته در قالب طرح هادی آسفالت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی رشیدی روز سه شنبه در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به عمران و آبادی روستایی دارد و در این زمینه تلاش شده است تا رفاه برای زندگی روستاییان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۰۰ هزار متر مربع از معابر شهری استان آسفالت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به مصوبات سفر دولت به استان اظهار کرد: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان در سفر رییس جمهور مصوب شد که بخش زیادی از آن مربوط به حوزه عمرانی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های آبرسانی و راهسازی از اولویت های استان برای عمران و آبادی است و بیشترین تلاش ها هم باید در این ۲ حوزه باشد.

به گزارش ایرنا در این آیین از زحمات امین کلاته تقدیر و صادق رمضان زاده به عنوان سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی معرفی شد.

اکنون طرح هادی در ۵۲۰ روستای استان اجرایی شده است و بر این اساس ۷۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره مند هستند.

میزان بهره مندی روستاییان کشور از طرح هادی به طور میانگین ۶۸ درصد است و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص، بالاتر از متوسط کشوری است.

۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha