جلوگیری از سیل دوباره در امامزاده داود (ع) با آزاد سازی حریم رودخانه

تهران‌بزرگ - ایرنا - عملیات آزادسازی حریم رودخانه روستای امامزاده داود (ع) با هدف جلوگیری از سیل دوباره از روز گذشته (یکشنبه) آغاز شده و انتظار می‌رود با اجرای کامل این پروژه، مشکل سرازیر شدن سیل به این منطقه برای همیشه حل شود.

به گزارش ایرنا از فرمانداری تهران، در راستای عملیات آزادسازی حریم رودخانه روستای امامزاده داود (ع) با دستور مقام قضایی و با محوریت شرکت آب منطقه‌ای تهران، دو ملک منتهی به آستان امامزاده تخریب و نخاله های ساختمانی آن نیز به مکان دیگری منتقل شده است.

سال گذشته در ۶ مرداد ماه، سیل عظیمی در منطقه کن و روستای امامزاده داود (ع) رخ داد و باعث کشته شدن بیش از ۴۰ نفر شد؛ اتفاق ناگواری که طی این سال‌ها کارشناسان بارها هشدار های لازم درمورد بالازدن آب رودخانه و ایجاد سیلاب را داده بودند.

البته برخی مسوولین مربوطه دلیل اصلی این حادثه را لایروبی نشدن کانال، انسداد مسیر عبور آب به علت سقوط یک خودرو داخل کانال علاوه بر آن ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه ذکر کرده بودند.

فرماندار تهران نیز، ۱۵ خرداد امسال گفته بود طرح ساماندهی رودخانه کن در محدوده امامزاده داود (ع) تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است؛ حال این طرح از دیروز وارد فاز جدیدی شده است.

براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای تهران، عملیات اجرایی تا آزاد سازی کامل حریم رودخانه ادامه پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha