هشت تن چوب‌ جنگلی قاچاق در اردبیل کشف شد

اردبیل - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل از توقیف یک دستگاه کامیون حامل  هشت تن چوب‌ جنگلی قاچاق در این استان خبر داد.

محمد نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان نمین با مشکوک شدن به یک دستگاه کامیون در مسیر آستارا - اردبیل و توقف و بازرسی آن توانستند هشت تن چوب‌ جنگلی که به‌صورت ماهرانه جاسازی شده بود، را کشف کنند.

وی افزود: در این پیوند یک متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

نوری با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به‌صورت شبانه‌روزی با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند، ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌ جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم داشته باشند.

وی از شهروندان و دوستداران طبیعت خواست در صورت دیدن تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع سردسیری، گرمسیری و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد که گونه‌های غالب جنگل‌های آن را فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha