۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85345750
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هلاکت تروریست‌های آلبانیایی در عملیات ارتش سوریه در ادلب
ارتش سوریه

تهران – ایرنا – در حمله ارتش سوریه به مواضع گروههای تروریستی مسلح در محور جبل الزاویه در جنوب استان ادلب، هشت تروریست کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند که اکثر تروریست های به هلاکت رسیده تبعه کشور آلبانی بودند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، یگان های اطلاعاتی ارتش سوریه، مواضعی را که گروههای مسلح از آنها به عنوان مقر نظامی در روستاهای الباره، الفطیره و کنصفره در محور جبل الزاویه استفاده می کردند شناسایی کردند که پس از آن توسط خمپاره و آتش توپخانه هدف قرار گرفتند.

خبرنگار اسپوتینک در سوریه در این باره گفت: بر اثر این حملات، هشت تروریست مسلح عضو گروهک موسوم به «انصار التوحید» به هلاکت رسیدند که اکثریت آنها اتباع کشور آلبانی بودند. همچنین بیش از 15 تن دیگر زخمی شدند و چهار مقر متعلق به آنها به همراه سلاح، مهمات و تجهیزات متعلق به آنها منهدم شده است.

ارتش سوریه اخیرا و به دنبال افزایش حملات گروههای مسلح با استفاده از پهپاد، عملیات اطلاعاتی و شناسایی اش در جبهه های حومه ادلب و حماه را تشدید کرده است و نیروهای ارتش توانسته اند در دو هفته گذشته، هفت پهپاد تروریست ها را با استفاده از گلوله های ضد هوایی ساقط کنند.

«انصار التوحید»، آخرین نام تشکیلات موسوم به «جند الاقصی» است که آن نیز یکی از شاخه های تشکیلات تروریستی داعش در شمال سوریه به شمار می آید. این گروه پیشتر و قبل از آنکه توسط ارتش سوریه، در هم کوبیده شود، در حومه شرقی استان حماه فعالیت می کرد. پس از آن، عناصرش به عمق مناطق تحت اشغال گروههای تروریستی در استان ادلب گریختند.

تشکیلات «انصار التوحید» توسط تروریست مشهور موسوم به «ابوعبدالعزیز القطری» تشکیل شد. وی در سال 2014 در جریان اختلافات داخلی بین گروهک های تروریستی در سوریه، به طرز مشکوکی کشته شد.

تشکیلات «حراس الدین» از گروههای بیعت کننده با تشکیلات القاعده، در اواخر سال 2018، عناصر تشکیلات انصار التوحید در مناطق تحت اشغالش در شمال حماه و جنوب ادلب را به خود ملحق کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha