۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85343583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی و دستگیری یک کارچاق‌کن توسط دادگستری خوزستان

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: یک کارچاق‌کن که مدعی نفوذ در پرونده‌های قضایی دادگستری استان را داشت و با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، توسط اداره اطلاعات این دستگاه شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از فردی که با ‌توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده بود، موضوع در رصد نامحسوس سربازان گمنام حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان قرار گرفت.

وی گفت: پس از جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی برای دستگیری فرد مورد نظر، این متهم با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط یگان حفاظت و اطلاعات دادگستری دستگیر شد.

دهقانی با اشاره به اینکه متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ‌گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی با دستگاه قضایی ندارد، اظهار کرد: عناوین اتهامی این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است و با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در خصوص اتهامات وی ادامه دارد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: مالباختگان می‌توانند جهت پیگیری مطالبات و شکایات خود درخصوص فرد مذکور به شعبه ۲۷ بازپرسی اهواز یا حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و یا خارج از دستگاه قضایی وجود ندارد، اضافه کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سواستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می‌زنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طی چند ماه اخیر، چندین کلاهبردار و کارچاق‌کن که با عناوین مختلف و سو استفاده از عدم آگاهی شهروندان اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، توسط دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha