کرمانشاه؛ استان پیشرو در تولید دارو

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبر: 85341181
کرمانشاه؛ استان پیشرو در تولید دارو

کرمانشاه - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت که در تولید دارو موفقیت های خوبی داشته ایم و هم اکنون پنج مورد از داروهای منع وارداتی به کشور در این خطه تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سیروس جلیلی» روز سه‌شنبه در نشست خبری یکی از مشکلات کشور را کمبود برخی اقلام دارویی دانست و افزود: داروهای تولیدی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیشتر در زمینه مغز و اعصاب، افسردگی، بی‌خوابی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۵ داروی «پرامی پکسول، دنپزیل، دلوکستین، ایمیکوییمود و الانزاپین» که از داروهای منع وارداتی به کشور هستند؛ در ایران فقط در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رتبه‌بندی علمی و آکادمیک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بررسی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای لبیک به بیانات مقام معظم رهبری که هدف پژوهش را رسیدن به مرجعیت علمی دنیا و حل مسائل کنونی کشور عنوان کردند، از لحاظ تولید پژوهش و فناوری رتبه ششم ایران را به خود اختصاص داده و نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرد.

دکتر سیروس جلیلی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در تولید فناوری نیز رتبه دوم کشور را پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران کسب کرده‌ایم و در شاخص وجود آزمایشگاه جامع و فعالیت آن در این رتبه‌بندی در بین ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ایران نیز اول هستیم.

وی ادامه داد: در شاخص FWCI که در آن به تعداد استناد به مقالات محققان می‌پردازد؛ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهترین شاخص را در کشور کسب کرد.

جلیلی با بیان اینکه ۷۸ شرکت فناور زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به فعالیت است که از این تعداد ۲۰ شرکت دانش بنیان است، تصریح کرد که ۳۶ محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان و ۶۷ محصول نیز توسط شرکت‌های فناور تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری (در شهرستان سنقر و کلیایی) دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۵۵۲ عضو هیأت علمی ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز را آموزش می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha