توافقنامه اجرای پروژه ملی فیبرنوری با شهرداران ۴۳ شهر اصفهان امضاء شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: از مجموع ۱۱۴ شهر استان تاکنون توافقنامه اجرای پروژه‌ ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها با شهرداران ۴۳ شهر امضاء شده است.

به گزارش ایرنا، جعفر مطلب زاده روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرستان نجف‌آباد افزود: تاکنون در ۹ شهر خمینی شهر، شاهین شهر، خوانسار، گلپایگان، بهارستان، مبارکه، مجلسی، فولادشهر و داران عملیات حفاری و فیبرگذاری ابن پروژه توسط اُپراتورهای آسیاتک، شاتل، فناپ و ایرانسل شروع شده است.
وی با بیان اینکه پروژه فیبرنوری در نجف آباد با طراحی ۲۲۰ کیلومتر شبکه آغاز شده است، اظهار داشت: در چارچوب اجرای این پروژه نزدیک به ۲۶۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری و ۷۵ کیلومتر فیبرگذاری(شوت فیبرنوری) در سطح استان انجام شده است.

مُطلب زاده بیان کرد: تحقق این پروژه ملی، محدودیت های شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پُرسرعت را برطرف می‌کند و مشترکین می‌توانند تجربه اینترنت بر بستر فیبر نوری را با سرعت‌ چند ده برابر سرعت اینترنت ADSL تجربه کنند.
مُطلب زاده با اشاره به راه‌اندازی قُطب مرکز داده در فولادشهر گفت: این پروژه برای شرکت‌های فناور و بخش خصوصی بستر انتقال داده با سرعت بالا را فراهم و در استان و منطقه تحول ایجاد می‌کند.

وی گفت: این پروژه ملی با کمک دفتر امور شهری استانداری در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر نجف آباد بعنوان دهمین شهر استان اصفهان آغاز شد.
در این مراسم، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

شهرستان نجف‌آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha