اجرای طرح معرفی و حمایت از مادران موفق در دانشگاه آزاد پردیس

پردیس- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فناور و نوآور پردیس پیرو سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بانوان گفت: طرح معرفی و حمایت از مادران دانشگاهی موفق برای نخستین با در سطح کشور در راین واحد آموزشی  در حال اجرا و برگزاری است .

حسین اصغری شیوایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اطهار داشت : بنابر منویات مقام معظم رهبری، مسئولیت امور داخلی خانه به این معنا نیست که مسئولیت اجتماعی از دوش زنان برداشته شده و با توجه به اهمیت نقش زنان طرح معرفی و حمایت از مادران موفق دانشجو را برای نخستین بار در این واحد آموزشی اجرا می کنیم.

به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شایسته‌سالاری را تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانستند و گفتند: در جایی مانند وزارت یا نمایندگی مجلس اگر بانوی مجرّب و کارآمد بهتر و شایسته‌تری وجود دارد، از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدّی او وجود ندارد.

امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران، ‌ به تبیین دیدگاه منطقی و عقلانی اسلام درباره ابعاد مختلف حضور زنان در خانواده و فعالیت نامحدود آنان در اجتماع، ‌ سیاست و مدیریت‌های سطوح گوناگون پرداختند و تاکید کردند: در اسلام راه هر نوع فعالیت اجتماعی برای زنان هم‌چون مردان باز است به شرط رعایت دو حساسیت مهم یعنی موضوع خانواده و مراقبت از خطر جاذبه‌های جنسی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد، عظمت شخصیت بانوی دوعالم را غیرقابل درک خواندند و افزودند: براساس حدیثی معتبر، خداوند از خشم حضرت فاطمه(س) به خشم می‌آید و از خشنودی او خشنود می‌شود که بالاتر از این، هیچ فضیلتی برای انسان قابل‌تصور نیست؛ ‌ بنابراین هرکس رضایت پروردگار را می‌خواهد باید به توصیه‌ها، ‌ درس‌ها و جهت‌گیری‌های آن حضرت در خانواده و درجایگاه دختری، مادری، ‌ همسری، ‌ و در عرصه اجتماع و سیاست عمل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فناور و نوآور پردیس توضیح داد: در این واحد آموزشی بانوان دانشجو به همراه فرزندان خود در حال تحصیل هستند و بسیاری از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در رشته های مختلف ، مادران و همسران موفقی هستند که به بهترین شکل در جامعه علمی دانشگاهی ایفای نقش می کنند.

اجرای طرح معرفی و حمایت از مادران موفق در دانشگاه آزاد پردیس

اصغری شیوایی درباره شرایط اجرای طرح گفت: این واحد آموزشی پیشرو در ایجاد زیر ساخت ها برای حمایت از بانوان ، همسران و مادران با کاهش ساعات کار و تخصیص زمان استراحت و زمان بندی مناسب برای حضور در کلاسها در چارچوب مصوبات و قوانین وضع شده است.

وی افزود: حمایت از مادران موفق با ایجاد زیر ساخت ها در صنایع خلاق برای فعالیت بیشتر و مناسب بانوان مزایای خوبی را به همراه دارد و این طرح با هدف تشویق و ترغیب بانوان مجرد برای تشکیل خانواده موفق با توجه به تاکید مقام رهبری در خصوص تشکیل خانواده در این واحد آموزشی در حال برگزاری است.

اصغری شیوایی با اشاره به تخصیص امتیازات به مادران موفق در این دانشگاه، بیان کرد: حمایت حداکثری از مادران موفق با مساعدت، پیشنهادات و تخصیص امتیازات به آنان در دستور کار قرار گرفته تا دختران ما به این باور برسند که مادر بودن مانع از پیشرفت نیست و در این راستا جامعه ما امروز باید به سمتی برود که با حمایت از مادران موفق بهرهمندی حداکثری را از دستاوردهای آنها داشته باشد.
مادر شدن مانع از پیشرفت زنان نیست

مادر شدن مانع از پیشرفت آنها در جامعه نیست

محمد رضا جواهری روان شناس و روان سنج به ایرنا گفت : امروز مادران زیادی در جامعه فعالیت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی داشته و به امور زندگی شخصی می پردازند و نقش مادری خود را به خوبی ایفا می کنند و مادر شدن مانع از پیشرفت آنها در جامعه نیست.

وی با اشاره به اهمیت سلامت روان خانواده توضیح داد: خانواده‌ای که سلامت روان داشته باشد می تواند به سلامت روان جامعه نیز کمک کند و در این راستا سلامت روان و خود شکوفایی اعضای خانواده که برخی از مهارت های زندگی هستند ، برجامعه تاثیر می گذارد.

جواهری گفت: ترس از برخی مسائل موجب می شود که خانمها به مادر شدن فکر نکنند اما باید توجه داشته باشند که خانواده با برنامه ریزی در زمینه امور اقتصادی ، ایجاد بستر مناسب برای ورود فرزند یا فرزندان می توانند نگرانی های خود را برای مادر شدن و ورود عضو جدید به خانواده تعدیل و در نهایت از بین ببرند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha