راه‌اندازی شهرک صنعتی دوم گناباد به مصوبه شورای برنامه ریزی خراسان رضوی نیاز دارد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: آغاز عملیات ایجاد شهرک صنعتی دوم گناباد به مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیاز دارد با این حال مقدمات کار در این زمینه فراهم شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این شرکت، جعفر فرشچی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار گناباد و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در محل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: تیرماه امسال راه اندازی شهرک صنعتی دوم گناباد به وسعت ۵۰ هکتار واقع در اراضی "نیستان" در ۱۲ کیلومتری گناباد از جمله شهرکها و نواحی صنعتی بود که برای پاسخ به نیازها و تقاضاهای موجود به تصویب هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رسید.

وی اضافه کرد: در این راستا فرایند اداری راه اندازی شهرک صنعتی دوم گناباد در قالب انعقاد قرارداد با مشاور و طراحی و نقشه برداری آن توسط مشاور انجام شده است همچنین شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تامین یک لیتر آب در ثانیه برای این شهرک موافقت کرده و از طریق اداره کل منابع طبیعی استان پیگیر مجوز حفر چاه به عمق ۹۰ متر است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: سند زمین شهرک صنعتی دوم گناباد به نام شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی منتقل شده و در کارگروه امور زیربنایی استان نیز با احداث آن موافقت شده است اما تصویب نهایی آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان منوط به گرفتن مجوز اداره کل حفاظت محیط زیست، ارزیابی زیست محیطی، تامین آب و گاز شده است.

فرشچی افزود: این شرکت برای ارزیابی زیست محیطی با مشاور مربوطه قرارداد را منعقد کرده است و در خصوص تامین گاز شهرک نیز در انتظار موافقت شرکت گاز خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: در مجموع تا زمانی که شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی مصوبه راه اندازی شهرک صنعتی دوم گناباد را ابلاغ نکند، آغاز عملیات اجرایی آن ممکن نیست لذا توقع این است که فرمانداری گناباد از طریق مکاتبه با استانداری پیگیر تسریع در بررسی این موضوع در شورای مربوطه و تصویب آن شود.

به گزارش ایرنا، سه شهرک و ناحیه صنعتی با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha