۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85330791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین شبیه‌ساز آموزشی جوشکاری کشور در بوشهر رونمایی شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر گفت: این اداره کل با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شبیه‌ساز جوشکاری MAG با تکنولوژی واقعیت مجازی را در کشور رونمایی کرد.

" عبدالمجید دراهکی " روز شنبه در نشست با فعالان حوزه مهارت اظهار داشت: روش‌های مختلف جوشکاری یکی از مهارت‌های پایه و در عین حال فراگیر در بین کارآموزان فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: جوشکاری در تمامی زمینه‌های صنعتی جایگاه خود را پیدا کرده و به عنوان یک فرآیند کلیدی در تولید و ساخت‌ و ساز مختلف شناخته می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر حرفه جوشکاری را مستلزم مهارت و دانش در زمینه‌های مختلف از جمله فیزیک، مواد و مهندسی دانست و تصریح کرد: آموزش جوشکاری به روش سنتی، شامل آموزش عملی در کارگاه جوشکاری است.

دراهکی اضافه کرد: در کنار مزایای بسیار و غیرقابل انکار تحول دیجیتال در آموزش جوشکاری از بعد استفاده از تکنولوژی در بهبود و سرعت بخشیدن به فرآیندهای آموزشی نیز محدودیت‌های آموزش سنتی را کنار گذشته و فرصت‌هایی جدید در خدمت آموزش فراهم آورده است.

وی ادامه داد: شبیه‌ساز این فرآیند حیاتی با تکنولوژی واقعیت مجازی منجر به کاهش هزینه‌های مواد اولیه و مصرفی در فرآیند آموزش، بهبود سطح ایمنی و سلامت کارآموزان، بهبود کیفیت آموزش جوشکاری، افزایش شمار کارآموزان در واحد زمان بدون نیاز به تعدد مربی، دستیابی و ایجاد علاقه‌مندی هنرجویان خواهد شد.

دراهکی در خصوص اهمیت فرآیند ساخت شبیه‌ساز آموزشی جوشکاری گفت: این شبیه‌ساز فرآیند کامل جوشکاری MAG مطابق با استانداردهای فنی حرفه‌ای قادر به کاهش هزینه‌های آموزش به ازای هر هنرجو تا ۶۰ درصد هزینه‌های جاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha