نماینده مجلس: توقف عرضه زعفران در بورس به نفع بهره‌برداران است

بیرجند - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: توقف عرضه زعفران در بورس کالا در فصل برداشت محصول به نفع زغفران‌کاران استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سلمان اسحاقی روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: با پیگیری استاندار از چهارم مهر امسال عرضه عمده زعفران در بورس متوقف شده که اقدام خوبی در فصل برداشت محصول است.

وی همچنین گفت: مدیران کل استان‌ لوایح و بندهای مختلف برنامه هفتم توسعه که باعث سهم‌بری بیشتر استان از اعتبارات و مزایای ملی می‌شود را برای پیگیری به ما منتقل کنند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ورود جدی استاندار خراسان جنوبی و پیگیری مسائل مختلف استان باعث شده که برخی وزرا پیگیر اجرای تعهدات خود باشند.

وی با تاکید بر پیگیری جدی مسائل استان توسط مسئولان متولی گفت: باید واژه استان امن از ذهن برخی مسئولان در مرکز برداشته باشد و با پیگیری جدی از مرکز، آنها متعهد به اجرای تعهدات خود باشند.

اسحاقی عنوان کرد: اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار برای ما خیلی مهم است چرا که اجرای این مصوبات کارشناسی برای مردم اهمیت دارد.

وی گفت: باید از ظرفیت سایر نهادهای انقلابی برای توسعه استان بیش از گذشته استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از مسئولان استانی خواست پیشنهادات خود را درباه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منتقل کنند تا با همراهی وزرا اقداماتی خوبی به نفع استان رقم زده شود.

نماینده مجلس: توقف عرضه زعفران در بورس به نفع بهره‌برداران است

تخصیص ۱۴۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به سکونتگاه‌های غیر رسمی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم با اشاره به اولین دستور کار جلسه مبنی بر تخصیص اعتبار به صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به استناد ماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، گفت: براساس این قانون شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است پس از ابلاغ اعتبارات استان حداکثر تا پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان را با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تصویب شورای برنامه‌ریزی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد.

حمید جهانشاهی افزود: در همین راستا سال گذشته اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تصویب شد که ۲۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی عنوان کرد: در این جلسه نیز اختصاص حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال و حداکثر ۲۰۰ میلیارد ریال برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در سال جاری مصوب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار دوم جلسه مبنی بر بررسی و تصویب اعتبارات موضوع بند (ب) تبصره (۱۱) قانون بودجه امسال برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها و تامین زیرساخت‌های لازم در این مناطق گفت: آیین‌نامه اجرایی بند مذکور ۲۵ مهر ۱۴۰۲ به استان ابلاغ شد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال در این زمینه عملکرد داشته‌ایم.

وی افزود: این اعتبار باید توسط شهرداری‌ها در راستای عمران شهری اعم از مسجد، مدرسه، پاسگاه و کلانتری، روشنایی معابر، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، زیرساخت‌های بهداشتی، زیرساخت تأمین آب و برق و سایر تأسیسات شهری هزینه شود.

جهانشاهی گفت: جمعیت سکونتگاهای غیررسمی خارج از محدوده شهر سه هزار و ۳۱۹ نفر و جمعیت اعلام شده از سوی ستاد بازآفرینی برای شهر بیرجند ۲۹ هزار و ۶۴ نفر و برای قاین سه هزار و ۴۰۰ نفر است که در مجموع جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی در خراسان جنوبی ۳۶ هزار و ۴۴۳ نفر است و سهم ۱۱.۵۳ درصدی دریافت عوارض برای این موضوع احصا و به اداره کل امور مالیاتی ارائه شده است.

وی ادامه داد: هشت ماه امسال ۱۴۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ساماندهی سکونتگاه غیررسمی توزیع شده که شهرداری‌ها باید در زیرساخت‌های شهری هزینه کنند.

پرداخت سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال عوارض مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی هم از واریز بیش از سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری در هشت ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد رشد داشته است.

علی کریمدادی افزود: از این مبلغ یک هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که از این میزان ۸۳۸ میلیارد ریال به حساب شهرداری بیرجند و ۹۵۴ میلیارد ریال به حساب سایر شهرداری های استان واریز شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۹۶۹ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۹۴ میلیارد ریال به حساب مناطق فاقد دهیاری و ۳۱۸ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی درخصوص سایر مصارف مالیات گفت: ۸۱۷ میلیارد ریال سهم مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مبلغ ۲۵۴ میلیارد ریال برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به‌ ویژه در حوزه جانبازان و معلولان به حساب دستگاه‌های متولی برای هزینه‌کرد در استان واریز شد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی از محل سهم درآمدهای مالیاتی در حوزه شهری، روستایی و عشایری بودیم افزود: امیدواریم در دهه فجر، اثرات و برکات مشارکت مردمی در پرداخت مالیات که همواره پیگیر مصارف هزینه‌کرد مالیات و اثرات آن در محل سکونت خود هستند، نمود بیشتری داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha