سفر رئیس‌جمهور به گلستان ظرفیت‌ها/ یلدای خدمت در پایتخت اقوام ایران

تهران- ایرنا- رییس‌جمهور، گلستان را استان ظرفیت‌ها توصیف کرد و گفت: در دور دوم سفرهای استانی، ضمن پیگیری مصوبات سفرهای نخست، مسائل مهم دور دوم سفرها هم شناسایی و به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، دولت مردمی در  دو سال گذشته ثابت کرده است که برای جبران کم کاری‌های گذشته، تعطیلی نخواهد داشت و فعالیت خود را محدود به ایام کاری هفته نخواهد کرد. اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و اعضای کابینه برای پیگیری و رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خون تازه‌ای در رگهای استان‌ها جاری کرده و احیای واحدهای راکد و نیمه راکد چرخ اقتصادی مناطق مختلف کشور را به حرکت در آورده است.  

 به همین منظور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برای دیدار با مردم، پیگیری مصوبات دور اول سفر استانی و همچنین افتتاح چند پروژه صبح امروز پنجشنبه (۳۰ آذر ۱۴۰۲) در آستانه طولانی‌ترین شب سال وارد استان گلستان شد.

رئیس‌جمهور پیش از این و در نخستین سفر خود در اسفند ۱۴۰۰ به استان گلستان، از منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون که راه‌اندازی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده بازدید کرده بود و به صورت رو در رو در جریان مشکلات کسبه این منطقه قرار گرفت. حالا امروز پس از ۹ سال این منطقه که ظرفیت زیادی برای داد و ستد با تجار و بازرگانان ترکمنستانی و دیگر کشورهای مشترک المنافع دارد، به صورت رسمی آغاز به‌ کار کرد.

پتروشیمی گلستان هم با وجود ظرفیت‌های فراوان در زمینه تولید و اشتغال، یکی از طرح‌های ۱۸ ساله بر زمین مانده بود که رئیس‌جمهور در سفر اول استانی خود قول داده بود از همه توان و ظرفیت دولت برای اجرای این پروژه و حل مشکلات آن استفاده کند. در نهایت این تلاش جهادی مستمر به ثمر نشست و طرح بزرگ مجتمع پتروشیمی گلستان امروز آماده عملیات اجرایی خواهد بود.

براساس این گزارش،  رئیس‌جمهور امروز در بدو ورود در فرودگاه گرگان از سوی آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، علی‌محمد زنگانه استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفته بود، به مدیران و همکاران گفت که حل مساله، کار و روحیه جهادی می‌طلبد. استان گلستان ظرفیت گردشگری، دریایی، صنعتی، معدن و کشاورزی را داراست که باید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کرد. مهم این است که از این ظرفیت‌ها به نحو صحیح بهره‌برداری کرد و بنای دولت مردمی این است که با همفکری و هم‌اندیشی با بزرگان این مهم را محقق کند.

برپایی نهضت حل مساله در دولت سیزدهم

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بنای دولت مردمی نه عبور از کنار مشکلات و مسائل بلکه شناخت و حل مساله است، افزود: این دولت نهضت حل مساله را دنبال می‌کند و باور داریم باید مساله را شناخت، راهکارهای حل مساله را پیدا و آن را حل کرد.

آغاز اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده

رئیس‌جمهور در ادامه با حضور در جزیره آشوراده در غرب استان گلستان از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

خوش به حال مردم!  

جزیره زیبای آشوراده که سال‌ها رنجِ تنهایی و متروکه شدن را چشیده بود با آغاز فرآیند اجرای طرح طبیعت‌گردی همزمان با حضور رییس‌جمهور در استان گلستان بار دیگر جان گرفت تا به مکانی برای تفریح، طبیعت‌گردی و حال خوش مردم تبدیل شود.

بهره‌برداری رسمی از خلیج احیا شده گرگان

در جریان سفر دوم دولت مردمی به گلستان؛ بهره‌برداری رسمی از خلیج گرگان که احیای آن از مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت به گلستان بود، به صورت رسمی با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

خشک شدن خلیج گرگان یعنی تهدید منطقه

آیت الله رئیسی در ادامه با حضور در میان مردم استان گلستان گفت: نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک شود تا به تهدیدی برای منطقه تبدیل شود؛ این خلیج یک فرصت است که باید حفظ شود.

رئیس‌جمهور درباره تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: بیش از ۷۰ روز است که مردم فلسطین درحال مقاومت هستند، ‌ مردمی که مانند ارتش‌های دیگر دنیا نیروی مجهزی ندارند

رئیس‌جمهور افزود: همه دنیا در شگفت از مقاومت و پایداری یک گروه مقاومت در فلسطین هستند، این قدرت ایمان به خداست.  غزه بزرگ‌ترین زندان روباز دنیاست؛ اما همه بدانند خون بر شمشیر پیروز است.

آیت الله رئیسی، ایرانِ امروز را پیشرفته و فن‌آور دانست و گفت:دشمن می‌خواست تولید، رشد اقتصادی، ‌ صنعت نظامی و توسعه کشور را متوقف کند ولی نتوانست؛ ملت اراده کرد و مقابل آن‌ها ایستاد.

کوچک‌ترین رابطه ناسالم و فساد اداری در این دولت  قابل تحمل نیست

رئیس‌جمهور در ادامه وظیفه دولت و همه مدیران را نوکری و خدمت به مردم دانست و گفت: در ادارات و سازمان‌ها باید روابط سالم برقرار باشد؛ کوچک‌ترین رابطه ناسالم و فساد اداری در این دولت به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند وقتی به یک اداره یا سازمانی مراجعه می‌کنند، ‌ مشکلشان حل می‌شود.

رئیسی یادآور شد: شاید دشمن بخواهد فسادنمایی کند؛ ‌ اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است، در این دولت هر جا نقطه‌ای از فساد باشد، ‌ باید آن را برطرف کنیم.

نامه پیرمرد به دست رئیس‌جمهور رسید

 اتمام برخی طرح‌ها در استان گلستان ۳۰ سال طول کشیده است

در ادامه، آیت‌الله رئیسی در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی و فاضلاب استان گلستان گفت که امروز ۲۹ طرح آب‌رسانی، برق‌رسانی و فاضلاب افتتاح می‌شود.  میزان اعتباری که برای عملیاتی شدن این طرح‌ها هزینه شد، ‌ چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.  این طرح‌ها می‌توانست تا سال‌های بعد هم طول بکشد، ‌ همانطور که طرح فاضلاب استان ۳۰ سال طول کشیده؛ اما با کار جهادی امروز عملیاتی شدند.

رئیس‌جمهور افزود: مگر می‌شود کاری که ۳۰ سال طول کشیده، به حال خود رها شود؟ حتما باید به اتمام برسد. به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام اولویت دولت است، ‌ اما اگر نیاز باشد آغاز طرح‌های موارد ضروری را هم در دستور کار دولت قرار می‌دهیم.

بازدید رئیس‌جمهور از محل تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس

رئیس‌جمهور که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان گلستان سفر کرده، در ادامه برنامه‌های این سفر تصفیه‌خانه شهرستان گنبدکاووس به عنوان یکی از مهم ترین طرح‌های این شهرستان را پس از ۳۰ سال وقفه، افتتاح و بهره‌برداری رساند.

دولت ارتباط با نخبگان را حفظ می‌کند

آیت‌الله رئیسی پنجشنبه شب در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان شرق گلستان در گنبدکاووس گفت: علما، روشنفکران و رصدکنندگان مسائل اجتماعی باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند و برای حفاظت آن تلاش کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است و راهبرد نظام اسلامی ایجاد وحدت و انسجام؛ هر کس بداند یا نداند و تفرقه ایجاد کند، در مسیر دشمن حرکت کرده است.  

آیت‌الله رئیسی افزود: اگر کشورهای اسلامی در کنار هم می‌ایستادند و با هم متحد می‌شدند، ‌ امروز جنایت‌ها در فلسطین تا این حد طولانی نمی‌شد.

وی یادآور شد: دولت ارتباط با نخبگان را به عنوان سرمایه حفظ می‌کند و این مقوله را توسعه خواهد داد.

خستگی را باید کنار گذاشت

در ادامه رییس جمهور در نشست شورای اداری گلستان تاکید کرد که وظیفه و مسوولیت سنگینی داریم؛ رهبری معظم فرمودند باید خستگی را کنار گذاشت و با امید حرکت کرد؛ ما به قله نزدیکیم و این یک سخن حکیمانه است.

آیت الله رئیسی افزود: باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم. یعنی ببینیم حل کدام مساله به حل مسائل دیگر کمک می‌کند. اگر شغل ایجاد کنیم بهتر است یا کاری کنیم که رضایت موقت بیاورد؟ باید به دنبال حل مساله برویم. رشد تولید می‌تواند اساس قضیه باشد. همه تلاش دولت، مجلس در بودجه‌ریزی باید تحقق همین هدف باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha