وزیر کشور: مواد مخدر صنعتی سوغات غرب است

ساری - ایرنا - وزیر کشور نسبت به مصرف مواد مخدر صنعتی بین جوانان هشدار داد و گفت: مواد مخدر صنعتی و جدید سوغات غرب است و جوانانی که باید کار و تلاش کنند امروز در دام اعتیاد می‌افتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی چهارشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد مازندران در بابل افزود: افراد پس از درمان در مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد باید مشغول به کار شوند و بازگشت به اعتیاد نداشته باشند.

وی بر لزوم سم زدایی معتادان و ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان تاکید کرد و گفت: درصد بهبود در این مراکز باید حداقل تا ۸۰ درصد برسد.

وزیر کشور تصریح کرد: ۱۰ مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد با کمک دولت و سپاه در استان های کشور راه اندازی شد و ۱۰ مرکز جدید باید شروع شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت و اصلاح معتادان باید با همکاری همه جانبه عملیاتی شود گفت: معتادی که کنار خیابان و کوچه افتاده را از خودمان بدانیم و با محبت آنان را جذب کنیم.

وحیدی ادامه داد: باید این محبت و پشتیبانی را به افراد درگیر اعتیاد القا و عملی کنیم.

براساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان مکلف شده‌اند برای ترک اعتیاد به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند.

همچنین در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر چنانچه فرد معتاد با وجود زمینه مناسب برای درمان و امکانات لازم برای ترک اعتیاد اقدام نکند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد (مرکز ماده ۱۶) چهارشنبه شب با حضور وزیر کشور در بابل به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha