۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85327724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروههای حقوق مدنی در آمریکا، ترامپ را با «هیتلر» مقایسه کردند

تهران - ایرنا - گروه های مدافع حقوق مدنی درآمریکا  اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور را که مهاجران را «مسموم کننده خون کشور» توصیف کرده بود، «یادآور» سخنان آدولف هیتلر رهبر نژادپرست رژیم نازی در آلمان دانستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای پولیتیکو نوشت : اتحادیه شهروندان متحد آمریکای لاتین و اتحادیه ضد افترا بعد از این که ترامپ این هفته در کارازر انتخاباتی اش گفت، «مهاجران خون کشور ما را مسموم می کنند»، وی را به «تسلیم شدن در برابر پست ترین و شوم ترین احساسات انسانی» متهم کردند.

دومینگو گارسیا رئیس گروه اتحادیه شهروندان متحد آمریکای لاتین در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات ترامپ در روزهای اخیر درباره مهاجران، یادآور لحن مورد استفاده از سوی هیتلر و رژیم آلمان نازی است.

وی افزود: سخنان ترامپ عمدا باعث ایجاد تنفر از دیگران می شود و چیزی به جز هراس افکنی نیست. چنین سخنانی متاثر از پست ترین و شوم ترین احساسات انسانی، باعث ایجاد حس نفرت و آسیب به مردان و زنان و کودکان بی گناه می شود.

این اولین بار نیست که اظهارات ترامپ باعث مقایسه آن با هیتلر شده است. کارزار انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز بلافاصله پس از پایان گردهمایی کارزار انتخاباتی  ترامپ، از اظهارات تندی علیه این سخنان وی استفاده کرد.

عمار موسی سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن -هریس ۲۰۲۴ عصر همان روز گفت: ترامپ با تقلید از ادولف هیتلر الگوی خود را نشان داد.

کارزار انتخاباتی بایدن در این بیانیه برای چهارمین بار در شش هفته گذشته، اظهارات ترامپ را به هیتلر ربط داد.

این در حالیست که گروه های حقوق مدنی آمریکا مدتهاست که درباره چنین اظهارات نژادپرستانه و تاثیر آن در بروز خشونت در جامعه هشدار داده اند.

جاناتان گرینبلات مدیراجرایی اتحادیه ضد افترا روز گذشته در بیانیه ای گفت: ما شاهد این گونه لفاظی های سمی بوده ایم که انگیزه اعمال خشونت در دنیای واقعی را در مکان هایی مانند (کنیسه یهودیان) در پیتسبورگ و (فروشگاه) ال پاسو ایجاد کرد. این مساله نباید جایی در سیاست ما داشته باشد. آمریکا به عنوان یک جامعه کثرت گرا زمانی قوی تر است که از مهاجران استقبال کند.

ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات مقدماتی این حزب به تازگی به دلیل آن که مخالفان سیاسی اش را «موذی» خطاب کرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. برخی دیکتاتورهای فاشیست همچون هیتلر و بینتو موسیلینی دیکتاتور سابق ایتالیا از این کلمه استفاده کرده اند.

روز سه شنبه، لیدیا کوزمن، رئیس کمیته ملی مهاجرت اتحادیه شهروندان متحد آمریکای لاتین هشدار داد که لفاظی های تند ترامپ «به بسیج آرای لاتین‌تبارها علیه او کمک می‌کند». لاتین تبارها گروهی از رای‌دهندگان در آمریکا هستند که هر دو کارزار انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوریخواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به دنبال آرای آنها هستند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در طول ریاست یک دوره چهارساله خود در کاخ سفید، سیاست های سختگیرانه ای را برای محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا از جمله شهروندان برخی از کشورهای عمدتا مسلمان اتخاذ کرد.

کریس کریستی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اظهارات اخیر ترامپ انتقاد کرد و گفت حتی افراد همفکر با ترامپ از جمله نیکی هیلی نامزد دیگر جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ نیز کاری برای دور نگه داشتن ترامپ از انتخابات نمی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha